söndag 2 december 2018

Sammanfattning av November



Lästa böcker i November:  7 st.
Genomsnittligt betyg: 3,7

    Månadens utmaningsböcker:
    • Boktolva: 1/12 Totalt: 12/12 klar
    • Kaosutmaningen: 1/35 (20) Totalt: 30/35 klar
    • Lyssningsutmaning: 1/12 (6) Totalt: 5/12
    • 6 klassiker på 6 månader: 1/6 Totalt 4/6
    • Hyllvärmare: 1/6 Totalt: 5/5 klar
    • Goodreadsutmaning: 84/52 klar
    Ljudböcker:   3 st Har både lyssnat och läst två böcker, samt hellyssnat en.
    Nya författare (för mig): 3 st
    Påbörjade serier: 2 st
    Avslutade serier:  0 st
    Månadens bästa Roman: Om jag inte skall ta med omläsningen, är det Trollvinter av Tove Jansson
    Månadens överraskning: The Traitor's kiss, helt i min stil.
    Månadens karaktär: Ekorren i trollvinter fastnade hos mig.
    Månadens romans: The Beauty of Darkness, men kan inte spola vem det handlar om.
    Månadens vänskap: Lia, Kaden och Rafe I Beauty of Darkness. Inte helt enkel vänskap, men nödvändig.
    Månadens äventyr: The Traitor's kiss

    Mina tankar:
    Många bra fantasyäventyr denna månaden, ren lycka. Men även en bok jag verkligen inte tyckte om, vilket inte är jättevanligt. Månadens klassiker var tungläst och hemsk, A Clockwork Orange var inget för mig.

    Året är snart till ända och utmaningarna börjar avklaras en efter en, vi får se om det kan bli full pott i slutet av nästa månad.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar