måndag 12 februari 2024

Never a Hero, Vanessa Len

Titel
: Never a Hero
Serie: Only a Monster #2
Författare: Vanessa Len
Utgivningsår: 2023
Förlag: Harper Teen
Sidor/tid: 15 timmar 23 minuter
Genre: Urban Fantasy, Ya
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Vera Chok

Handling:
Despite all of the odds, Joan achieved the impossible. She reset the timeline, saved her family - and destroyed the hero, Nick.

But her success has come at a terrible cost.

She alone remembers what happened. Now, Aaron, her hard-won friend - and maybe more - is an enemy, trying to kill her. And Nick, the boy she loved, is a stranger who doesn't even know her name. Only Joan remembers that a greater and more dangerous enemy is still out there.

When a deadly attack forces Joan back into the monster world, she finds herself on the run with Nick - as Aaron closes in.

Torn between love and family and monstrous choices, Joan must find a way to re-gather her old allies to face down the deadliest of enemies, and to save the timeline itself.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Ibland vill man bara ha något lättsmält, något som har lite förutsägbara ramar och är underhållande och lite lagom spännande. Detta är en sådan bok. Jag gillade första boken i trilogin, Only a monster och jag gillar den här också. Är det ett mästerverk? Nej, men det var inte heller det jag ville ha. 

Trots att jag knappt kommer ihåg vad som hände i första boken gick det ändå rätt bra att komma in i denna utan att uppdatera mig särskilt mycket. Det är tidshopp, det är osäkra vänskapsband, det är en ondska som jobbar i skuggorna och krafter som försöker motverka ondskan. Lättsamt, kul och fängslande.

Du kanske också vill läsa om:
Len Vanessa Only a Monster (Only a monster #1)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar