lördag 24 februari 2024

Bokreainköp 2024

Detta årets bokreainköp är betydligt mer blygsamt än förra årets. Det fanns en del böcker på Bokus rea som jag ville ha, men de tog slut innan jag bestämt mig, så därifrån blev det inga böcker i år.

Från Adlibris blev det bara fyra böcker varav de två kokböckerna är till barnen så att de har varsin grundkokbok, precis som de fått ekotipsets städbok för några år sedan. De kanske inte tycker det är så kul nu, men jag hoppas de får användning av dem en dag.

Och som vanligt var jag ledig Bokreans första dag, för det är min dag som jag får göra vad jag vill och det blev en tur till Akademibokhandeln. Där hittade jag en bok som min mor ville ha, annars hittade jag inget på rean. Men det blev tre Holly Blackböcker till fullpris.

Adlibris

  1. Rovmärkt, Lovisa Wistrand 75:-
  2. Soluppgång över strandpromenaden, Jenny Colgan 85:-
  3. 2 st Rutiga kokboken: grundkokbok med över 1500 recept för stora och små hushåll 139:-


Akademibokhandeln
  1. Bokhandeln i Fyrtornet, Sharon Gosling (till min Mor)
  2. Tithe, Holly Black (ej rea)
  3. Valiant, Holly Black (ej rea)
  4. Ironside, Holly Black (ej rea)



Som synes har jag skärpt mig sedan förra årets galna köp. Men jag kan tycka att det är lite tråkigt att jag faktiskt inte hittade fler böcker som jag ville ha och läsa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar