onsdag 30 september 2020

Sammanfattning September

 


Lästa böcker i September: 4 st. 

Genomsnittligt betyg: 3,88

Månadens utmaningsböcker:
  • Kaosutmaningen2/40 (totalt 24/40) ☑
  • Goodreadsutmaning: 48/52 
  • Goodreads Choice Awards 2019:
  • Fiction ☑️ Normala människor, Sally Rooney 2/3
    Best Mystery & Thriller ☑️ Min syster, seriemördaren, Oyinkan Braithwaite. 3/5
    Best Historical Fiction ☑️ Nickelpojkarna, Colson Whitehead 3/5 Bergens stjärnor, Jojo Moyes 5/5
    Best Fantasy -
    Best Romance ☑️ The Unhoneymooners, Christina Lauren 2/5
    Science Fiction☑️ The Deep Rivers Salomon  2/5
    Best Horror☑️ Institutet, Stephen King  4/5
    Debut Nobel☑️ Min syster, seriemördaren, Oyinkan Braithwaite. 3/5
    Young Adult Fiction ☑️ Five feet apart,
     Rachael Lippincott 2/5
    Best Young Adult Fantasy ☑️ The Gilded Wolves, Roshani Chokshi 2/5
    Best Memoir & Autobiography:History & Biography:

Kommentar:
Läser och lyssnar färre böcker verkar det som. Jag hinner inte och när jag hinner är jag för trött. Vem trodde att man skulle ha mindre tid att läsa som hemmafru än när man jobbade. Inte jag. Men de böcker jag läst denna månaden var bra och kändes som väl använd tid. Jag hoppas, hoppas, hoppas att Oktober blir den mysiga, höstiga läsmånad jag inbillar mig att den skall vara. Mörkare kvällar, mindre trädgårdsarbete borde generera lite mer lästid. Har så många böcker jag är sugen på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar