lördag 22 februari 2020

Min syster, seriemördaren, Oyinkan Braithwaite

Titel: Min syster, seriemördaren
Originaltitel: Thicker than Water
Serie: - 
Författare: Oyinkan Braithwaite
Utgivningsår: 2017
Förlag: Lind & CO
Sidor/tid: 5 timmar 20 minuter
Genre: Thriller
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Emma Peters

Handling:
Med Femi blir det tre. Tredje gången räknas man som en seriemördare.

När Korede hastigt måste lämna sin framdukade middag efter ett uppskakande telefonsamtal från sin syster, Ayoola, vet hon vad som väntas av henne: blekmedel, gummihandskar och nerver av stål.
För tredje gången har Ayoola gjort sig av med en pojkvän under parollen "självförsvar", och för tredje gången måste Korede städa upp röran efter sin dödsbringande lillasyster. Korede vet att hon borde gå till polisen, inte minst för att bevara resten av Nigerias manliga befolkning, men hon älskar sin syster och blod är tjockare än vatten ... Åtminstone fram till den dag då Ayoola börjar dejta en läkare på det sjukhus där Korede arbetar som sjuksyster. Och inte vilken läkare som helst, utan den man Korede varit kär i ända sedan de först träffades. Hon är inte villig att låta honom möta döden genom en kniv i ryggen men att rädda honom skulle innebära att hon måste offra sin syster ...

Mina åsikter:
Uppläsare: 2/5
Karaktärer: 2/5
Handling: 3/5
Världsbygge: 3/5
Intressant: 3/5
Mitt nöje: 3/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Den här boken är ganska annorlunda jämfört med vad jag brukar läsa. 
Den är ju lite galen, lite ytlig och har ett ganska otillfredsställande slut. Den är ganska kort, vilket jag tyckte var bra för det var ungefär så långt den klarade av att behålla min uppmärksamhet. Men den var inte dålig utan helt okej under läsningen, men inte mer. En typisk trea om än ganska svag. 

⭐⭐




Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar