söndag 5 april 2020

Gilded Wolves, Roshani Chokshi

Titel: The Gilded Wolves
Originaltitel: The Gilded Wolves 
Serie: The Gilded Wolves #1
Författare: Roshani Chokshi
Utgivningsår: 2019
Förlag: Wednesday Books
Sidor/tid: 384
Genre: Historisk Fantasy 
Språk: Engelska


Handling:
When the all-powerful society, the Order of Babel, seeks him out for help, Séverin is offered a treasure that he never imagined: his true inheritance. Séverin will need help from a band of experts: An engineer with a debt to pay; an historian who can't yet go home; a dancer with a sinister past; and a brother in all but blood, who might care too much. Together, they'll have to use their wits and knowledge to hunt the artifact through the dark and glittering heart of Paris. What they find might change the world, but only if they can stay alive.

Mina åsikter:
Uppläsare: - /5
Karaktärer: 2/5
Handling: 2/5
Världsbygge: 2/5
Intressant: 1/5
Mitt nöje: 2/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Så otroligt snygg bok! Jag ville verkligen älska den här boken och jag ansträngde mig för att göra det, men det gick verkligen inte. Inte så att jag hatade den, men den nådde mig aldrig och jag kom aldrig in i boken eller kände något för karaktärerna. 

För mig var den rörig och flummig. Dessutom kände jag att läsningen tappade fart, när alla platser skulle beskrivas och alla konstiga manicker skulle förklaras. Stundtals kändes det som en konstig blandning av The Night Circus av Erin Morgenstern och Da Vincikoden av Dan Brown. Hade man vaskat fram och fokuserat mer på gänget som gjorde kupper, kanske den fungerat bättre för mig, men som det var nu kom jag knappt igenom boken. 

 ⭐⭐




Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar