fredag 10 januari 2020

The Unhoneymooners, Christina Lauren

Titel: The Unhoneymooners
Originaltitel: The Unhoneymooners
Serie:
Författare: Christina Lauren
Utgivningsår: 2019
Förlag: Simon & Schuster Audio
Sidor/tid: 9 timmar 7 minuter
Genre: Romance
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Deacon Lee, Cynthia Farell

Handling:
For two sworn enemies, anything can happen during the Hawaiian trip of a lifetime . . . Olive is always unlucky; her identical twin sister Ami, on the other hand, is probably the luckiest person in the world. About to marry her dream man, her entire wedding has been fully paid for by winning a series of competitions. Meanwhile, Olive is forced to play nice with her sworn enemy: the best man, Ethan. But Olive's luck may be on the turn . . . When the entire wedding party - except for Olive and Ethan - gets food poisoning, there's an all-expenses-paid honeymoon in Hawaii up for grabs. Putting their mutual hatred aside for the sake of a free holiday, Olive and Ethan head for paradise, determined to avoid each other at all costs. But when Olive runs into her future boss, the little white lie she tells him threatens to spiral out of control. Forced to play loving newlyweds, she and Ethan find themselves in much closer proximity than they ever expected . . . The problem is that soon, Olive finds that maybe she doesn't mind pretending. In fact, she's beginning to feel kind of . . . lucky. The Unhoneymooners is a heartwarming and hilarious romance perfect for anyone who has ever felt unlucky in love.

Mina åsikter:
Uppläsare: 4/5
Karaktärer: 1/5
Handling: 1/5
Världsbygge: 3/5
Intressant: 1/5
Mitt nöje: 2/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Har jag blivit för gammal för sånt här? Eller bara för cynisk? Jag har, förr, uppskattat en romantisk berättelse eller två, men det här. Är det romantiskt? Det är en från hat till kärlekberättelse och det kan ju vara spännande, men för mig lyckas inte det här göra mer än att höja på ena ögonbrynet. 

Först är det gliringar och irritation fram och tillbaka, sen är det "åhhh, vilka muskler" - jag kan inte sluta titta och han kan inte dra blickarna från mina fantastiska bröst, han är definitivt en "bröstkille" till att hoppa i säng. Det tog bara några dagar från det ena till det andra. Det är inte för mig, jag vill ha mer än småflörtande och hopp i säng. 

Det är inte ens underhållande under tiden, det som skall vara roligt och humoristiskt vill jag bara sucka åt, det känns liksom igen, jag har läst det förut och för att vara ärlig var det inte så himla roligt första gången heller.  Å just det, alla missförstånd, jag vill bara skrika Sluta!!! Rakt ut liksom. Det här var verkligen inte för mig och jag är förvånad över att den blivit framröstad till en av förra årets bästa romanceböcker på Goodreads. Men som sagt, det kanske inte är min kategori av böcker alls. Kom på att jag inte gillade Roomies av samma författare heller, så jag får komma ihåg det och låta bli hennes böcker i framtiden. Den här får en mycket svag tvåa av mig. 

⭐⭐⏺️⏺️⏺️




Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar