onsdag 1 april 2020

Sammanfattning Mars



Lästa böcker i Februari:  3 st.


  • Flaskpost från P, Jussi Adler-Olsen 4/5
  • Familjen Bridgerton - En annorlunda allians, Julia Quinn 3/5
  • Five Feet apart, Rachael Lippincott  2/5

  • Genomsnittligt betyg: 3

    Månadens utmaningsböcker:
    • Kaosutmaningen: 2/40 (totalt 10/40) 
    • Goodreadsutmaning: 15/52 
    • Goodreads Choice Awards 2019:
    • Fiction ☑️ Normala människor, Sally Rooney 2/3
      Best Mystery & Thriller ☑️ Min syster, seriemördaren, Oyinkan Braithwaite. 3/5
      Best Historical Fiction ☑️ Nickelpojkarna, Colson Whitehead 3/5
      Best Fantasy
      Best Romance ☑️ The Unhoneymooners, Christina Lauren 2/5
      Science Fiction☑️ The Deep, Rivers Salomon  2/5
      Best Horror
      Debut Nobel☑️ Min syster, seriemördaren, Oyinkan Braithwaite. 3/5
      Young Adult Fiction ☑️
      Five feet apart, Rachael Lippincott 2/5
      Best Young Adult Fantasy

    Ljudböcker:  3 st
    Nya författare (för mig):  2 st
    Påbörjade serier: 1 st
    Avslutade serier: 0 st

    Mina tankar om...
    Mars har präglats av Corona och hur mycket jag än velat fly in i böckernas värld har hjärnan inte gjort det lätt för mig. Det har varit svårt att fokusera både på Ljudbok och fysisk läsning, vilket syns väl  i och med mina tre lästa böcker denna månaden. Att två av dem inte var min smak gjorde det inte lättare. Får se hur jag skall lösa problemet till April, för jag mår ju bra av att läsa böcker och det är ju en superbra aktivitet när vi ändå skall hålla lite distans till andra.

    Hur funkar er läsning under dessa konstiga omständigheter? 

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar