söndag 6 mars 2022

Sammanfattning Februari



Lästa böcker i Februari: 8 st. 

  • Under the Never Sky, Veronica Rossi
  • Through the Ever Night, Veronica Rossi
  • Into the Still Blue, Veronica Rossi
  • Shattered Love, Stacey Marie Brown
  • Underbara Helvete, Jamie McGuire
  • Die for me, Amy Plum
  • Joyride, Anna Banks
  • Vicious, V.E Schwab

Goodreadsutmaning: 14/52 
Tid lyssnat: 57 h 27 min
Sidor läst: 768

Månadens tema
📚 Badboy - böcker 📚
  • Under the Neversky, Veronica Rossi
  • Underbara helvete, Jamie McGuire
  • Shattered Love, Stacey Marie Brown
  • Joyride, Anna Banks?
  • Die for me, Amy Plum?

Kommentar:
Trots att februari är årets kortaste månad brukar det ofta bli en av årets bästa läsmånader och även i år kan jag konstatera att jag konsumerade rätt så många böcker ändå. Nu var det ju inga tegelstenar någon av dem och Badboytemat visade sig generera väldigt slukvänliga böcker. Men nu när månaden är slut och det är dags att sammanställa min tankar om böckerna, visar det sig också att de inte var många som fastnat i minnet särskilt mycket. Men ibland är det skönt att läsa sådana böcker också.

Under the never sky var dock så nostalgiskt dystopisk så att jag gav mig på att lyssna på hela trilogin. Jag hade riktigt trevligt och det gick fort att ta sig igenom. Men så mycket Badboy var det kanske inte.

I Underbara helvete hade vi dock en riktig skitstövel och en tjej som föll för det om och om igen. Trots att jag läste ut hela boken blir det ändå en dålig eftersmak.

Die for me hade en bra ide, men den föll ganska platt i den här boken, där kärleken uppstod direkt utan att jag kunde förstå varför.

Joyride och Shattered love var helt ok, men inget som fastnar.

Jag tror jag har problem med V.E Schwabs skrivsätt för även om jag tyckte Vicious var helt ok, var det svårt och tungt att ta sig igenom den boken. 

Så denna månaden inga direkta fullpoängare, men jag hade ändå ganska roligt med de böcker jag läste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar