torsdag 10 mars 2022

Into the still Blue, Veronica Rossi

Titel
Into the still blue
Serie: Under the Never Sky #3
Författare: Veronica Rossi
Utgivningsår: 2014
Förlag: Harper Collins
Sidor/tid: 9 timmar 12 min
Genre: Science Fiction, YA, Dystopi
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Bernadette Dunne

Handling:
The race for survival comes to a thrilling close in the earth-shattering conclusion to Veronica Rossi's New York Times bestselling Under the Never Sky trilogy.

Their love and their leadership have been tested. Now it's time for Perry and Aria to unite the Dwellers and the Outsiders in one last desperate attempt to find the fabled Still Blue and bring balance to their world.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Men det här var ju en trevlig dystopisk trilogi, med lite nostalgisk känsla om var var en av dem som slukade varenda dystopi som kom ut ett tag där för ett decennium sen. "Trevlig" kanske inte är det korrekta ordet då det är en riktigt brutal värld som målas upp. Det är ju inte en dystopi för inte, här gäller det att kämpa för överlevnad, döda eller dödas är det som gäller många gånger. Men ändå finns här fina vänskapsband och kärlek och lojalitet som bygger hoppet i en värld som håller på att gå under, IGEN. 

Perry och Aria har vartannat kapitel och jag fortsätter att gilla den uppdelningen även här i sista boken, det breddar och fördjupar händelseförloppet och så här i slutet av trilogin är jag riktigt fäst vid båda. Här var det tre böcker att sluka under en vecka och jag är mycket nöjd med min läsning. Det kanske inte är böcker som sätter djupare spår, men ändå tillräckligt för att jag skall tycka att det är riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar