torsdag 3 mars 2022

Through the Ever Night, Veronica Rossi

Titel
: Through the Ever Night
Serie: Under the Never Sky #2
Författare: Veronica Rossi
Utgivningsår: 2013
Förlag: Harper Collins
Sidor/tid: 8 timmar 55 min
Genre: Science Fiction, YA, Dystopi
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Michael Goldstrom

Handling:
A world-defying love is put to the ultimate test in the New York Times and USA Today bestselling sequel to Veronica Rossi's masterpiece, Under the Never Sky (Examiner.com ). In this second book in her spellbinding Under the Never Sky trilogy, bestselling author Veronica Rossi combines fantasy and dystopian elements to create a love story as perilous as it is unforgettable.

It's been months since Aria last saw Perry. Months since Perry was named Blood Lord of the Tides, and Aria was charged with an impossible mission. Now, finally, they are about to be reunited. But their reunion is far from perfect. The Tides don't take kindly to Aria, a former Dweller. And with the worsening Aether storms threatening the tribe's precarious existence, Aria begins to fear that leaving Perry behind might be the only way to save them both.

Threatened by false friends and powerful temptations, Aria and Perry wonder, Can their love survive through the ever night?

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Dystopin som kanske är lika mycket kärlekshistoria fortsätter med äventyr på liv och död. Precis som första boken hade en förmåga att suga in mig i sin historia drar denna min uppmärksamhet från allt annat och lika fort gick det att lyssna klart på berättelsen. Jag söker aktivt tillfällen att lyssna och boken flygs igenom. Det är fortfarande vartannat kapitel som är Arias och vartannat som är Perrys och det passar perfekt för att få en helhetsbild av vad som händer. Båda karaktärerna är lätta att tycka om och lätta att följa. Det finns också en hel del intressanta bi-karaktärer som är lätta att älska, andra är lätta att hata. 

Världen blir farligare och farligare i och med att vädret blir värre, detta sätter också sina spår hos människorna som blir mer desperata och vissa går långt i sin strävan att försöka överleva. Desperata människor leder till våldsamheter och uppror och man kan riktigt känna paniken när allt ställs på sin spets.

En spännande bok att sluka och jag fortsätter att strunta i min planerade TBR och ger mig på tredje och sista boken på en gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar