torsdag 17 mars 2022

Shattered Love, Stacey Marie Brown

Titel
: Shattered Love
Serie: Shattered Love #1
Författare: Stacey Marie Brown
Utgivningsår: 2018
Förlag: Tantor Audio
Sidor/tid: 11 timmar 40 minuter
Genre: Romance
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Eva Kaminsky

Handling:
Everyone has a story about a broken heart, but Jaymerson's heart wasn't just broken. It was completely shattered...Along with her body and mind. Jaymerson Holloway had it all-until one moment-one bad decision. A split second and her life was altered forever. Faced with unimaginable grief and guilt, while learning to simply walk again, Jaymerson learns nothing will never be the same. Family and friends want her to get back to who she was before. But in starting over, nothing she was before feels real to her now. The only one who understands what she is going through is someone who has always hated her. The other survivor. Hunter Harris is totally off-limits and full of secrets of his own.Though each blame the other, they start to help each other repair their shattered lives.But as the undeniable pull between them intensifies, Jaymerson starts to wonder if she will ever learn the secrets Hunter's been hiding-or if she even wants to.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Den här boken handlar i stort sett om två tonåringar som råkar ut för en bilolycka och det traumat som det innebär att bli skadad och dessutom förlora någon som står nära. Samtidigt som omvärlden inte accepterar det traumat utan tycker att allt skall vara som vanligt. Jaymerson och Hunter dras till varandra då de inser att den andra är den enda som kan förstå och så långt tycker jag att boken är riktigt bra. Jag köper också alla förvirrade känslor som stormar kring dessa två, men sen kan jag tycka att det romatiserats lite väl mycket. 

Det var drama på high schoolnivå och passionerade möten. Lättlyssnat och inte alltför djupt även om det handlade om en del jobbiga ämnen. Lögner, svek, internetmobbning, tragiska familjeförhållande och död är bara något av det huvudkaraktärerna får utstå. Det finns två böcker till, men även om jag tyckte denna var rätt okej att lyssna på behöver jag ta en paus från allt drama och jag är inte säker på att jag kommer fortsätta med resten av böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar