söndag 13 mars 2022

Bokrean 2022

 Detta året kände jag inte att det fanns så mycket som jag ville ha på bokrean. Många böcker kändes igen från tidigare års reor.

  • Neverworld, Marisha Pessl
  • Eliza och hennes monster, Francesca Zappia
  • Amy Snow, Tracy Rees
  • Tusenårsriket, Tonny Gulløv (Gåva)
  • Städa hållbart med ekotipset: husmorsknep och ekohacks 3 stycken (Gåvor)


  • Enklare Bröd - recept på knådfria bröd med och utan surdeg, Martin Johansson
  • Surdegsbröd: recept och tips från en hemmabagare, Martin Johansson
  • Bäst i Test, David Sundin
  • Portionen under tian, 300-Kronorsveckorna, Hanna Olvenmark
  • Plåtmat, Julia Tuvesson

Tre skönlitterära böcker till mig själv, det är ett riktigt bottenrekord för Bokrean, istället blev det fler recept och bakböcker att inspireras av. 

Bäst i test-boken har jag gått och tittat på sen det släpptes och den hamnade med i ett köp på akademibokhandeln av bara farten. 

Fyra böcker att ge bort blev det också. Ekotipsets städbok har jag sedan innan och har mycket nytta av den, så varsin till barnen, jag menar de är tonåringar båda två och kommer rätt som det är flytta hemifrån, då är det en bra bok att ha. En släkting har just flyttat hemifrån, så en till honom också, perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar