fredag 25 februari 2022

Under the Never Sky, Veronica Rossi

Titel
: Under the Never Sky
Serie: Under the Never Sky #1
Författare: Veronica Rossi
Utgivningsår: 2012
Förlag: Harper Collins
Sidor/tid: 9 timmar 39 minuter
Genre: Dystopi, YA, Science Fiction
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Bernadette Dunne Flagler

Handling:
Fighting to survive in a ravaged world, a Dweller and a Savage form an unlikely alliance in New York Times bestselling author Veronica Rossi's unforgettable dystopian masterpiece (Examiner.com).

Exiled from her home, the enclosed city of Reverie, Aria knows her chances of surviving in the outer wasteland--known as The Death Shop--are slim. Then Aria meets an Outsider named Perry. He's wild--a savage--and her only hope of staying alive. A hunter for his tribe in a merciless landscape, Perry views Aria as sheltered and fragile--everything he would expect from a Dweller. But he needs Aria's help too; she alone holds the key to his redemption.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte:
Den här boken känns nästan nostalgisk. Jag tycker att den har samma känsla som de "gamla" dystopifavoriterna som jag inte kunde få nog av ett tag. Att jag missat att läsa denna som kom ut under samma period är ett mysterium. För trots att en vän sa att jag skulle läsa den här och att den var så bra, gjorde jag aldrig det. Inte förräns nu då alltså.

Jag läser den under månadstemat Bad Boys, men jag vet inte om den egentligen passar in under det, bara lite svagt. För det är två karaktärer vi får följa, vartannat kapitel är ur Arias perspektiv och vartannat ur Perrys perspektiv och jag gillar dem båda två. Perry kanske är lite purken, men det är Aria också. De hittar ett gemensamt mål och hjälper varandra att nå det målet, vilket inte alltid är helt lätt. 

Jag njuter varje sekund och boken är genomlyssnad efter två dagar. Det känns helylle och safe och är i ett format jag gillar. En väldigt beroendeframkallande bok, så istället för att följa min TBR kommer jag hoppa på bok två i Trilogin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar