lördag 31 december 2016

Nyårslöftestaggen


Nyårslöftestaggen

Ett bra sätt att fundera över nästa års läsning är den här taggen som jag såg hos bokugglor. För efter att ha summerat 2016 års bokläsande är det nu dags att ta nya tag och se framåt. Vad vill jag ha ut av mitt läsande nästa år?

1. En klassiker jag lovar att läsa:

Svindlande höjder av Emily Bronte










2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta: 

The Winner's Trilogy av Marie Rutkoski










3. En bokserie jag lovar att påbörja: 

The Ascendance Trilogy av Jannifer A. Nielsen










4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av:
Emelie Schepp












5. En bok jag lovar att läsa om: 
Jag är lite sugen på Ädelstenstriologin av Kerstin Gier










6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska:
Här tänker jag faktiskt inte lova något. Är inte jätteintresserad av att utvidga mitt läsande på det sättet.

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa: 

Amulett av Kazu Kibuishi

8. En novell jag lovar att läsa:
Är samma här. Lovar inget!


9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
Tårar i havet av Ruta Sepetys










10. En länge ägd oläst bok jag lovat att läsa
Har inte så många gamla olästa böcker. De flesta är köpta under 2016 som står i den hyllan. Men Eleanor & Park av Rainbow Rowell är lite äldre. Den måste jag ta tag och läsa snart.










11. En debut jag lovar att läsa
Har faktiskt ingen koll på några debuter än.



12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans
Ransom Riggs böcker om miss Peregrins besynnerliga barn tappade jag lusten att läsa, även om första boken inte var direkt dålig...










13. Tagga någon!

Alla som känner att detta är en lika bra uppstart inför nästa läsår, som jag tycker, är välkomna att ta tag i denna taggen.

6 kommentarer:

  1. Svindlande höjder är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har höga förväntningar på den! (Vilket inte alltid är så bra😉)

      Radera
  2. Jag lånade den här förresten :P den kommer upp på min blogg på måndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låna på!😉 Själv har jag också lånat den🤗

      Radera
  3. Även jag lånade denna och svarade! Svindlande höjder är så bra! Ruta Sepetys skulle jag också vilja läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag kan varmt rekommendera Tårar i havetsom jag redan fått läst.

      Radera