fredag 30 december 2016

Boktolva 2017

I boktolva skriver man ner tolv författare som man inte läst något av förut, men som man nu planerar att ge en chans. Logiskt vore ju att beta av författare i TBR-hyllan, men eftersom den mest består av böcker från författare jag redan läst, fick jag ge mig ut på jakt. Med stort engagemang har jag helt enkelt sökt på nätet, Instagram, YouTube, goodreads osv. efter nya (för mig) författare jag känner mig lockad av att ge mig på nästa år. Det resulterade i den här listan med författare och böcker.


  1. Charlotte Bronte (Jane Eyre) 18/5
  2. Emily Bronte (Svindlande höjder) 25/3
  3. Sally Green (Half Bad)
  4. Claudia Gray (A Thousand Pieces of You)
  5. Emelie Schepp (Märkta för livet)14/1
  6. Brandon Sanderson (Mistborn. Sista Riket)3/5
  7. Lauren Kate (Fallen) 1/1
  8. Ruta Sepetys (Tårar i havet) 9/1
  9. Soman Chainani (The School for Good and Evil) 26/1
  10. Peter May (Svarthuset) 1/2
  11. Jennifer A. Nielsen (The False Prince) 16/1
  12. Alexandra Bracken (kvar sen förra årets tolva) (The Darkest Minds)

Nu är jag riktigt peppad att börja läsåret 2017!!!

2 kommentarer:

  1. Svindlande höjder är en av mina absoluta favoriter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, vad roligt! Jag ser fram emot att läsa den!

      Radera