torsdag 25 januari 2024

The Storm of Echoes, Christelle Dabos

Titel
: The storm of Echoes
Serie: The mirror visitor #4
Författare: Christelle Dabos
Utgivningsår: 2019
Förlag: Dreamscape media
Sidor/tid: 15 timmar 4 min
Genre: YA, fantasy
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Emma Fenney

Handling:
As the walls of mistrust that stood between them lay in ruins, Ophelia and Thorn fall in love. However, they must keep their love a secret and continue their investigation into God’s code and the mysterious figure called the Other, and its devastating powers of destruction. But how will they find it, without even knowing what it looks like? More united than ever Ophelia and Thorn arrive at the Deviations Observatory. Here, behind an apparently benign façade, is a laboratory where terrifying, cruel experiments are conducted. Will the lovers discover the truth they’ve been searching for, and will they be able to bring balance back to the world of the Arcs?

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Jag har verkligen uppskattat de tre första böckerna i den här serien, de två första var bäst. Men jag har slukat dem alla tre i snabbt följd. Dock tog det tvärstopp här. Jag upplevde att historien stod och stampade på samma ställe och jag var inte intresserad av mysteriet. Många av de intressanta karaktärerna jag lärt känna i de andra böckerna fick inte vara med och de karaktärer som var med kunde jag inte känna igen då de kändes förändrade. Ärligt talat kändes det som något helt nytt och inte slutet av en kvartett. 

Var de första böckerna lite flummiga och förvirrande tog den här boken det till en helt ny nivå och inget kändes logiskt. Slutet var katastrofalt öppet och gav inte många svar. Det hela känns irriterande och det är nästan så jag önskar att jag aldrig börjat på serien över huvud taget.
Nej, det här var sämsta boken på länge och jag borde avslutat den tidigt, men det är svårt när det är sista boken och man ändå in i det sista hoppas på att få lite svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar