torsdag 18 januari 2024

The Missing of Clairdelune, Christelle Dabos

Titel
: The Missing of Clairdelune
Serie: Mirror Visitor #2
Författare: Christelle Dabos
Utgivningsår: 2015
Förlag: Dreamscape Media
Sidor/tid: 16 timmar 1 minut
Genre: Fantasy, YA
Språk:  Engelska

Ljudbok
Inläsare: Emma Fenney

Handling:
When our heroine Ophelia is promoted to Vice-storyteller by Farouk, the ancestral Spirit of Pole, she finds herself unexpectedly thrust into the public spotlight. Now that her powers—and the threat they present to the secretive denizens of this new world—are known to all, she is forced to reveal the nefarious plots that have been brewing beneath the golden rafters of Citaceleste and to throw herself into the political machinations of the Pole. In this perilous situation, the only person she may be able to trust is Thorn, her enigmatic fiancé. As one after another influential courtier vanishes in suspicious circumstances, Ophelia again finds herself unintentionally implicated in an investigation that will lead her to see beyond Pole’s many illusions to the heart of the formidable truth.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Efter första boken var jag förvirrad och hade många frågor, efter att ha kommit igenom denna börjar jag kanske få ett grepp om delar av världen och hur den fungerar, medans andra fortfarande känns förvirrande. Jag börjar också få koll på många av karaktärerna om än inte alla. 

I den här boken är det ett litet mysterium som skall lösas och det börjar bli riktigt farligt för många, framförallt för den lilla bräckliga Ophelia och den buttre Thorn. Även denna boken går ganska långsamt framåt och den känns väldigt karaktärsdriven. Men även om jag ofta är irriterad på Ophelia är jag ändå engagerad och vill veta hur det går för henne. Det blir ändå kul och spännande och jag fortsätter med tredje boken i kvarteten på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar