tisdag 26 juli 2022

Sucka mitt hjärta men brist dock ej, Mark Levengood

Titel
: Sucka mitt hjärta men brist dock ej
Serie: -
Författare: Mark Levengood
Utgivningsår: 2008
Förlag: Piretförlaget
Sidor/tid: 2 timmar 54 minuter
Genre: Humor
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Mark Levengood

Handling:
Sucka mitt hjärta men brist dock ej är ett urval av Mark Levengoods texter. I denna volym finner läsaren texter som tål att återvändas till, ofta och gärna. Naturligtvis möter vi hela Marks myllrande släkt, de ogifta fastrarna med sina fromma suckar, mormodern på sängkanten som rasslar med sin gallstensburk i takt med radiopsalmen, det muttrande hembiträdet och den evigt frånvarande mamman på sina evighetslånga semestrar, där hon skickar vykort till barnen och skriver: "Här är underbart. Jag saknar ingen av er!"

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Efter att ha läst Solblekt av Livet av samma författare fick jag mersmak och gav mig på att lyssna på denna bok. Den hade en del samma anekdoter som boken jag läst innan, men som helhet var den lika mysig att lyssna på. Jag tror att jag skall spara mig lite innan jag tar nästa bok för att kunna lyssna när jag behöver något lätt, humoristiskt och tänkvärt nästa gång. De är som små korta måbra-piller att njuta av och lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar