tisdag 1 oktober 2019

Sammanfattning September


Lästa böcker i September:  9 st.

Genomsnittligt betyg: 3,28

    Månadens utmaningsböcker:
    • Kaosutmaningen: 1/35 (20) Totalt: 16/35
    • Omläsningsutmaning:  1/10 Totalt 13/10
    • Klassikerutmaning: 2/10 Totalt 6/10
    • Hyllvärmare: 0 st Totalt: 5/10
    • Goodreadsutmaning: 51/52 

    Ljudböcker:  7 st
    Nya författare (för mig):  5 st
    Påbörjade serier: 4 st
    Avslutade serier:  0 st
    Månadens bästa Roman: Näktergalen, Kristin Hannah
    Månadens överraskning: Liftarens Guide till Galaxen, Douglas Adams
    Månadens äventyr: The Phantom of the Opera, Gaston Leroux

    Mina tankar om...
    Vilken blandning av böcker det har blivit denna månaden och vad många det blev. Nu känns det som jag är på banan igen och det är kul att lyssna och läsa. Jag fastnade helt för de två kvinnorna under andra världskriget i Näktergalen och tårarna rann under vissa lässtunder med den boken.
    Liftarens Guide till Galaxen trodde jag inte att jag skulle gilla, men de galna karaktärerna och den torra humorn fångade mig på ett trevligt sätt och jag vill läsa boken igen. The Phantom of the Opera var lika bra som musikalen, förutom slutet som föll ganska platt för mig.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar