söndag 13 oktober 2019

Vow of Thieves, Mary E Pearson

Titel: Vow of Thieves 
Originaltitel: Vow of Thieves
Serie: Dance of Thieves #2
Författare: Mary E Pearson
Utgivningsår: 2019
Förlag: Henry Holt
Sidor/tid: 480 sidor
Genre: Unga vuxna, Fantasy
Språk: Engelska


Handling:
Vow of Thieves is the thrilling sequel to Dance of Thieves, set in the same world as Mary E. Pearson's New York Times-bestselling Remnant Chronicles.

Kazi and Jase have survived, stronger and more in love than ever. Their new life now lies before them--the Ballengers will be outlaws no longer, Tor's Watch will be a kingdom, and Kazi and Jase will meet all challenges side by side, together at last.

But an ominous warning mars their journey back, and they soon find themselves captured in a tangled web of deceit woven by their greatest enemies and unlikeliest allies, a place where betrayals run deeper and more deadly than either had thought possible, and where timeless ambitions threaten to destroy them both.

Mina tankar:
Lite besviken är jag på denna andra del i serien. Vi har en fantastisk fantasyvärld, spännande karaktärer, en bra historia. Men enligt min smak får kärlekshistorien ta över lite för mycket. Det är för mycket "jag behöver hen här vid mig" och "om bara hen var här", "vad skall jag göra för att rädda hen" o.s.v.  Det blir lite tramsigt tillslut. 

Men intrigerna och storyn i sig är det som Pearson är bra på och jag är fast igenom boken.

Men ärligt talat... Det där slutet, det var tråkigt, riktigt, riktigt tråkigt.

Vow of Thieves var inte riktigt allt jag hoppats på, framför allt var slutet tråkigt, och kärlekshistorien liiiiiite tramsig, men den hade sina äventyr ändå.

Betyg: 3/5




Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar