tisdag 24 september 2019

Tisdagstrion - Verklighetsflykt


Tisdagstrion kan man hitta hos Ugglan & Boken och detta är första gången jag hänger på. För denna veckan är det tre böcker under temat Verklighetsflykt som man skall tipsa om, precis min "kopp av te". Eftersom jag har så många tips innom just detta område, begränsar jag mig till tre tips från detta årets läsning.

Det blir tre böcker på engelska som handlar om ungdomar i olika situationer.

Nevernight, Jay Kristoff
Om man vill ha en fantasyvärld att fly till. Här i en brutal skolmiljö, hämnd och rätt så våldsamma karaktärer.








On the Fence, Kasie West
Då man är mer sugen på att fly till gullig ungdomskärlek och flyta runt på rosa moln en stund.







Truly Devious, Maureen Johnson
Här är också ungdomar i skolmiljö. En skola med en historia av ouppklarade brott, där någon försöker förhindra att sanningen uppdagas.



12 kommentarer:

  1. flyga runt skulle man vilja ibland, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt omslag på 'Nevernight', men den låter lite för läskig för mig. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Nevernight blev jag nyfiken på! :D Tack för intressanta tips!

    SvaraRadera
  4. En varierande trio som jag inte har läst någon av.

    SvaraRadera
  5. Nevernight och Truly Devious vill jag läsa :)

    SvaraRadera
  6. helt okända böcker för mig. men det första författarnamnet känner jag i alla fall igen

    SvaraRadera
  7. Tack för tipsen! Bra att det finns så många olika slags böcker att sjunka in i.

    SvaraRadera
  8. Känner inte till någon av de böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  9. Känner inte till någon av böckerna. Tack för lite tips. Tänk vad mycket böcker det finns.

    SvaraRadera
  10. Kände inte till dessa tidigare.

    SvaraRadera