söndag 31 januari 2016

Wrap up Januari


Storytel



Lästa böcker i Januari:
Månadens bästa bok:
"Pride and Prejudice" är helt klart månadens bästa bok. Jag trodde inte att jag skulle tycka att den var så bra, men vad fel jag hade. Jag lyssnade faktiskt på den på engelska för att få den där rätta brittiska känslan, vilket säkert gjorde sitt till. Handlingen var ju välbekant då jag sett olika filmatiseringar, men som vanligt var boken bättre och jag kan nu förstå min vän som är helt besatt av den här boken. Jag är glad att jag tog tag i den.

Månadens överraskning:
"Not if I see you first" hade jag ingen aning om vad den skulle handla om, och jag hade inga som helst förväntningar på den. Kanske är det just därför som jag blev så glatt överraskad av den här gulliga historien om en blind tjej som förlorat sin pappa.

Månadens besvikelse: 
"Oblivion" hade jag kanske hoppats på lite mer. Det är Jennifer L Armentrouts "Luxserie", om utomjordingar som lever bland oss, fast genom Daemons (utomjordingen med stort U) ögon. Först och främst gav den inte så mycket mer än vad orginalboken gav och sen insåg jag att om jag hade beställt E-boken av den, hade jag fått så mycket mer. Snopet... och lite slöseri med pengar. Jag hade lika gärna kunnat läsa om Lux-böckerna, för de är väldigt underhållande.

Mina tankar:
Det här året har börjat bra, med åtta böcker lästa. Jag är själv lite förvånad, med tanke på hur segt det har varit med läsandet det senaste halvåret. Det är så skönt att se att den biten fungerar igen, trots att det kanske inte varit så många höjdarböcker just denna månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar