söndag 17 januari 2016

Oblivion - a lux novel, Jennifer L. Armentrout



Titel: A lux novel - Oblivion
Originaltitel: A lux novel - Oblivion
Författare: Jennifer L. Armentrout
Utgivningsår: 2015
Förlag: Entangled publishing
Sidor: 350
Genre: YA, science fiction, Romance
Språk: engelska

Handling i korthet:
Daemon är en utomjording som blir rätt irriterad när det flyttar in människor i huset bredvid. Han gör allt för att hålla avståndet till dem, eftersom det skulle utsätta både hans familj, hans släkte och grannen för extrem fara om de kom för nära varandra.

Mina tankar:
(Läste just att hade jag beställt e-boken hade jag fått de tre första böckerna ur Daemons perspektiv) Denna bok är Jennifer L. Armentrout bok Obsidian fast sett från Daemons sida. Eftersom jag läste Obsidian för ett tag sen och inte hade den i så färskt minne, var det som att läsa om boken. Det var inga överraskningar, för jag hade ganska klart för mig redan innan, vad Daemon tyckte och tänkte. Men jag uppskattade ändå läsningen eftersom Daemon är en ganska rolig typ att läsa om. Kaxig, tyken, gillar att retas och är emellanåt väldigt otrevlig, men han har sina fina stunder också. I den här boken får man kanske se en lite mjukare Daemon, då man får vara med i hur han tänker och fungerar.

Boken är lite smått sliskigt emellanåt, och jag suckar lite lätt och himlar med ögonen, när Daemon fokuserar lite väl på vissa kvinnliga former. Förhållandet mellan honom och Kat pendlar mellan vad han vill och vad som är rätt och deras konversationer är ju samma som förut, alltså att de är ganska snabbkäftade båda två. De har några möten där kemin dem emellan är väldigt intensiv och det blir inte mindre roligt att läsa om dessa tillfällen för att man ser dem ur Daemons ögon.

Överlag var det snabbt och lättläst. Även om det inte var något nytt eller sensationellt var det ändå rätt underhållande.

Rekommenderas till:
De som Läst Lux-serien av Jennifer L. Armentrout och blivit lite förälskade i Daemon och vill ha mer.

Betyg: 3/5

Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com
Läs om boken på goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar