torsdag 19 september 2024

Death at Morning House, Maureen Johnson

Titel
: Death at Morning House
Serie: -
Författare: Maureen Johnson
Utgivningsår: 2024
Förlag: Harper Teen
Sidor/tid: 9 timmar 23 minuter
Genre: Thriller, unga vuxna
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Katherine Littrell

Handling:
The fire wasn’t Marlowe Wexler’s fault. Dates should be hot, but not hot enough to warrant literal firefighters. Akilah, the girl Marlowe has been in love with for years, will never go out with her again. No one dates an accidental arsonist.

With her house-sitting career up in flames, it seems the universe owes Marlowe a new summer job, and that’s how she ends up at Morning House, a mansion built on an island in the 1920s and abandoned shortly thereafter. It’s easy enough, giving tours. Low risk of fire. High chance of getting bored talking about stained glass and nut cutlets and Prohibition.

Oh, and the deaths. Did anyone mention the deaths?

Maybe this job isn’t such a gift after all. Morning House has a horrific secret that’s been buried for decades, and now the person who brought her here is missing.

All it takes is one clue to set off a catastrophic chain of events. One small detail, just like a spark, could burn it all down—if someone doesn’t bury Marlowe first.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Den här boken är skriven av samma författare som en av mina favoritböcker "Truly Devious". Den boken är spännande och har intrikat handling med två mysterier/brottsfall i olika tidsepoker. Den här är lite detsamma, fast inte alls på samma intressanta sätt. Den känns förenklad och jag störs av hur mycket ungdomarnas kärleksliv får ta plats. Deras sexuella preferenser får ta så stor plats att det i stort sett är det enda man får veta om dem, vilket blir väldigt ytligt och tråkigt och gör att man inte lär känna dem och därför sätts inte så mycket på spel när spänningen stiger.

Lättläst är den dock och det var egentligen allt jag begärde just nu när jag inte kan hitta en enda bok jag kan komma igenom. Den här kom jag igenom, även om jag kanske tyckte den var lite simpel. Det låter kanske hårt, men jag blev besviken då jag hoppats på mer.

Du kanske också vill läsa om:

Johnson Maureen Truly Devious (Truly Devious #1)

Jenkins Reid Taylor Evelyn Hugos sju äkta män 

Willingham Stacy A flicker in the dark 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar