lördag 14 september 2024

Vendetta, Jan Guillou

Titel
: Vendetta
Serie: Carl Hamilton #6
Författare: Jan Guillou
Utgivningsår: 1991
Förlag: Piratförlaget
Sidor/tid: 20 timmar 34 minuter
Genre: Thriller, Spänning
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: TomasBolme

Handling:
Morgonposten på UD i Stockholm innehåller ett vadderat kuvert med ett snyggt avkapat finger. Fingret tillhör en svensk medborgare som maffian på Sicilien kidnappat.

Motvilligt åtar sig Carl Hamilton uppdraget att befria de kidnappade. Men han och hans medhjälpare möter en motståndare de aldrig tidigare stött på.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte:
Hamilton är tillbaka och det med besked. Förra boken i serien, Den hedervärde mördaren, hade jag ju lite svårt för och tyckte den var lite seg, samt att Hamilton och jag inte kom överens alls i den boken. Men här är han tillbaka, råare och kallare än förut. Maffian på Sicilien är inte att leka med, vilket blir klart ganska snabbt och Carl ilsknar till. Det blir en actionfylld läsning och inte så mycket ältande och hemmaliv i den här boken. Väldigt spännande och snabblyssnad läsning trots sina 20 timmar. 

Jag är nu halvvägs genom serien om Carl Hamilton och jag är så redo för att fortsätta med bok nummer sju; Ingen mans land

Du kanske också vill läsa om:

Guillou Jan Coq Rouge (Carl Hamilton #1)

Guillou Jan Ondskan

Ferrante Elena Min fantastiska väninna (L'amica geniale #1)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar