lördag 4 januari 2020

Läsmål 2020

Under 2020 vill jag hitta tillbaka till min läsglädje och inte tvinga mig att läsa så många böcker som tex. klassiker och hyllvärmare. Jag kommer att gå mer på vad jag är sugen på att läsa för tillfället. Jag hoppas också att jag klarar av att läsa fler fysiska böcker, istället för att lyssna på dem, men det är inget jag kommer tvinga fram.


Goodreads Reading challenge
Som vanligt tycker jag det är rimligt med minst en bok i veckan, vilket innebär att jag hoppas läsa minst 52 böcker i år. Tjocka, smala, stora och små, förhoppningsvis flera riktigt bra.

 2019 Goodreads Choice Award
Här har jag hämtat inspiration från booktubern BookswithEmilyFox.
Den här är den enda utmaning jag kommer ha där jag möjligtvis vidgar min läsning och pressar mig lite. Jag kommer att från tio olika kategorier av 2019 Goodreads Choice Award läsa/lyssna på minst en bok som har röstats fram till de bästa i sin kategori. Mer om vilka böcker det kan röra sig om i ett eget inlägg.

Kaosutmaningen
Denna utmaning är för rolig för att avstå. Det var flera kluriga utmaningar i årets upplaga, får se hur många jag lyckas stryka i år.

För övrigt hoppas jag läsa många bra böcker där jag kan djupdyka in i andra världar och uppleva många spännande äventyr.

2 kommentarer: