tisdag 14 januari 2020

Böcker jag inte hann med under 2019


Då var det dags för Ugglan & Bokens tisdagstrio igen. Denna vecka handlar det om böcker som inte hanns med under förra året och det var ju några stycken, men här är tre jag är riktigt sugen på att läsa, är det någon som läst dem?

Mansfield Park, Jane Austen
Taken from the poverty of her parents' home in Portsmouth, Fanny Price is brought up with her rich cousins at Mansfield Park, acutely aware of her humble rank and with her cousin Edmund as her sole ally. During her uncle's absence in Antigua, the Crawford's arrive in the neighbourhood bringing with them the glamour of London life and a reckless taste for flirtation.



Laglöst rike, Leigh Bardugo
Kaz Brekker och hans gäng har just överlevt en livsfarlig utmaning. Men istället för belöningen som de blivit lovade, får de slåss för sina liv. De är lurade, sårade och utarmade. Starka krafter kämpar om hemligheten bakom drogen jurda parem, som förstärker magiska förmågor något ofattbart -- men till ett mycket högt pris.

Laglöst rike är en rafflande uppföljare till Leigh Bardugos Högt spel. Tillsammans med Grisha-trilogin kommer böckerna ligga till grund för Netflix-serien om Grishaverse.



Traitors Kingdom, Erin Beaty
Once a spy and counselor to the throne, Sage Fowler has secured victory for her kingdom at a terrible cost. Now an ambassador representing Demora, Sage faces her greatest challenge to avoid a war with a rival nation. After an assassination attempt destroys the possibility of peace, Sage and her fiance, Major Alex Quinn, make a dangerous gamble to reveal the culprit. But the stakes are higher than ever, and in the game of traitors, betrayal is the only certainty. Unlikely alliances are forged and loyalties are stretched to the breaking point in the stunning conclusion to the Traitor's Trilogy.

29 kommentarer:

  1. Jane Austens bok skulle jag kunna tänka mig att läsa, fast på svenska i så fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också på att få läst den på svenska, vi får se om jag hittar någon.

      Radera
  2. Känner väl egentligen bara till den första i din trio, men läst den har jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, man kan ju inte ha läst allt. :)

      Radera
  3. Mansfield Park hittade jag som dvd på loppis, har inte tittat än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas den är bra, har inte sett den som film/Serie vad jag kan minnas.

      Radera
  4. Har nog läst Mansfield Park - eller har jag det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lätt att komma ihåg alla böcker man läser.

      Radera
  5. Jag har inte ens läst Högt spel än 😨

    SvaraRadera
  6. Austen är ju aldrig fel. Just Mansfield Park har jag faktiskt inte läst, men jag tror att den står här i hyllan någonstans :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte jag skulle igenom alla hennes böcker, så nästa på listan är denna.

      Radera
  7. Det där ser ju ut som trevliga böcker.

    SvaraRadera
  8. Mansfield Park har jag läst. de båda andra känner jag inte alls till

    SvaraRadera
  9. Mansfield Park har jag oläst i hyllan.

    SvaraRadera
  10. Leigh Bardugo kommer jag antagligen att läsa något av i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en bra idé, kan ju vara kul att ha läst ngt innan man ser tvserien som skall komma.

      Radera
  11. Spännande titlar! Bardugo är bra läsning.

    SvaraRadera
  12. Inte läst någon av dessa men annat av Austen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inte den mest kända Austenboken.

      Radera
  13. Har inte läst någon v böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  14. Mansfield Park har jag läst, men inte de andra.

    SvaraRadera
  15. Har läst Austen-boken, men inte de andra. Austen är ju alltid bra :-)

    SvaraRadera
  16. Jag skulle kunna tänka mig att läsa mer av Leigh Bardugo, jag läste den första Grisha-boken.

    SvaraRadera