tisdag 21 februari 2023

Vad blev läst från bokrean 2022?

Idag är bokreans första dag och jag har i vanlig ordning sett till att släppa allt för att bara ha en egen dag i bokens tecken. Mina förbeställda böcker är på väg och vi får se om det blir några extra från den fysiska bokhandeln också. Men vad händer med böckerna jag köper på rean? 

Förra året köptes inte så mycket böcker på bokrean (men det verkar jag ta igen i år) Men det jag köpte är faktiskt läst alltihop, även gåvoboken.

Det jag däremot inte har gjort är att baka med surdeg, än, eller faktiskt har jag inte bakat ett enda bröd från de två bakböckerna. Bäst i testboken önskar jag att jag fått användning för lite mer. Men annars är jag väldigt nöjd med både böcker och läsning från förra årets rea.
  • Neverworld, Marisha Pessl
  • Eliza och hennes monster, Francesca Zappia
  • Amy Snow, Tracy Rees
  • Tusenårsriket, Tonny Gulløv (Gåva)
  • Städa hållbart med ekotipset: husmorsknep och ekohacks 3 stycken (Gåvor)
  • Enklare Bröd - recept på knådfria bröd med och utan surdeg, Martin Johansson
  • Surdegsbröd: recept och tips från en hemmabagare, Martin Johansson
  • Bäst i Test, David Sundin
  • Portionen under tian, 300-Kronorsveckorna, Hanna Olvenmark
  • Plåtmat, Julia Tuvesson


2 kommentarer: