söndag 20 februari 2022

Vad blev läst från bokrean 2021

På tisdag den 22 Februari är det 2022 bokrea och det är dags att titta tillbaka på böckerna jag köpte på förra årets rea. Läste jag dem eller blev de hyllvärmare?
  1. Jerusalem, Selma Lagerlöf
  2. Den tyska flickan, Armando Lucas Correa
  3. Etthundra mil, Jojo Moyes
  4. Pärlan som sprängde sitt skal, Nadia Hashimi DNF
  5. Institutet, Stephen King
  6. Sovande Jättar, Sylvain Neuvel
  7. Sommaren jag blev vacker, Jenny Han 
  8. Nattbäraren, Sabaa Tahir Dotterns
  9. Ett eget rum, Virginia Wolf
  10. Historien om två städer, Charles Dickens
  11. Fåglarna och andra noveller, Daphne du Maurier
  12. Smartast i familjen - Klurigt, trixigt och roligt, Fredrik Cattani Sonens
  13. Lindas nya Matbröd, Linda Andersson
  14. Stora boken om litteratur
  15. Lättlagade Buféer, Maud Onnermark Flyttat
  16. Baka i långpannan deluxe, Frida Skattberg
  17. Gökboet, Ken Kesey  
  18. The Cruel Prince, Holly Black
  19. The Wicked King, Holly Black
  20. The Queen of nothing, Holly Black
  21. Wild, Kristin Hannah
Jag köpte 21 stycken böcker på 2021 års bokrea. 15 stycken av dem har jag läst, en försökte jag läsa men orkade inte igenom. En kokbok blev jag lite besviken på så den fick flytta och två av böckerna var inte till mig. Vilket innebär att jag bara har två böcker kvar att läsa av böckerna jag köpte och de är två klassiker som troligtvis kommer bli lästa någon gång. Det måste väl ändå vara godkänt ändå.

2 kommentarer: