måndag 14 februari 2022

Billy Summers, Stephen King

Titel
: Billy Summers
Serie: -
Författare: Stephen King
Utgivningsår: 2021
Förlag: Albert Bonniers Förlag
Sidor/tid: 20 timmar 7 minuter
Genre: Spänningsroman
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Ludvig Josephson

Handling:
Billy Summers är en yrkesmördare med hjärta – och den bästa i branschen. Nu vill han lämna sitt tidigare liv, det är bara ett sista jobb kvar. Billy är en av världens bästa krypskyttar, han är Irakveteran och en riktig Houdini som försvinner spårlöst när jobbet är gjort. Så vad skulle kunna gå fel? Tja, allt. En historia om kärlek och hämnd, och en tvivelaktig hjältes försök till försoning.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Det här var en bok med en del vändningar som jag inte var beredd på. Ibland kunde jag känna att det var tre berättelser igen. Boken i boken var väl det som var minst intressant, men den gjorde ändå sitt till historien. Ibland kan jag känna att författaren själv lyser igenom texten ganska tydligt och att det blir, för mig och min smak, lite mycket testosteron. 

Men annars tycker jag att det är en intressant och halvspännande bok som ändå får mig att vilja lyssna och veta mera.  Boken är rätt lång, men det kändes inte som något problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar