torsdag 10 februari 2022

Namesake, Adrienne Young

Titel
: Namesake
Serie: Fable #2
Författare: Adrienne Young
Utgivningsår: 2021
Förlag: Titan Books
Sidor/tid: 354 sidor
Genre: Fantasy, YA
Språk: Engelska


Handling:
Trader. Fighter. Survivor. With the Marigold ship free of her father, Fable and its crew were set to start over. That freedom is short-lived when she becomes a pawn in a notorious thug’s scheme. In order to get to her intended destination she must help him to secure a partnership with Holland, a powerful gem trader who is more than she seems. As Fable descends deeper into a world of betrayal and deception, she learns that the secrets her mother took to her grave are now putting the people Fable cares about in danger. If Fable is going to save them then she must risk everything, including the boy she loves and the home she has finally found.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Ytterligare ett spännande äventyr tillsammans med Fable. Världen växer och så gör även intrigerna. Kärlekshistorien som jag blev lite orolig skulle ta för stor plats, tog inte det klivet jag trodde och det blev en lagom sidohandling som gjorde sitt till äventyret. Intriger och svek får vi även i denna andra bok om pirater och andra kriminella. Fable är en kul tjej att följa och man vet aldrig riktigt vad hon skall hitta på. Hennes liv är konstant i fara och hon anpassar sig inte för att göra andra till lags. Jag gillar de här två böckerna. Även denna boken är lättläst med korta kapitel och lättsmälta handling. Visst är det blodigt och brutalt emellanåt men känns ändå säkert på något sätt. Jag är glad att jag upptäckte dem och jag får hålla utkik efter om författarinnan skriver något mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar