tisdag 1 februari 2022

Sammanfattning Januari


Lästa böcker i Januari:
 6 st. 

  • Harry Potter and the Chamber of Secrets, J.K. Rowling (omläsning)
  • For the Wolf, Hannah Whitten
  • The Spanish Love Deception, Elena Armas
  • Namesake, Adrienne Young
  • Billy Summers, Stephen King
  • Sommarmöten, Emily Henry
Goodreadsutmaning: 6/52 

Månadens tema
📚 Böcker från Goodreads Choice Awards 2021 📚
  • For the Wolf, Hannah Whitten
  • The Spanish Love Deception, Elena Armas
  • Namesake, Adrienne Young
  • Billy Summers, Stephen King
  • Sommarmöten, Emily Henry
Kommentar:
Till sist fick Covid-19 min familj också och det blev nu i Januari 2022. Hela familjen på en gång. Trots försiktighetsåtgärder och vaccin fick ett av barnen med sig det från skolan och sen var det kört. Så i slutet av Januari blev det inte så mycket läst alls, men jag fick läst alla böckerna jag tänkt mig i månadens tema. Två var riktigt bra, två var helt okej och en var faktiskt ganska dålig.

For the Wolf var en överraskning åt det positiva hållet. Sagokänslan i den med en "Levande" skog och kamp mot ondska, i en Skönheten och Odjuretform var riktigt spännande om än lite väl brutal emellanåt. 

Namesake var en skön fortsättning och avslutning på piratäventyret om Fabel. Det är nästan synd att det inte finns med böcker om henne.

De två Romanceböckerna som var med på listan var väldigt olika varandra. Sommarmöten var gullig och ganska trevlig. Helt ok för att vara en romance.
Medans The Spanish Love Deception kändes ojämn, ältande och hade sexscener som fick mig att ogilla karaktärerna skarpt, den var inte bra helt enkelt.

Billy Summers var helt okej, lyssning som höll mig fast men som ändå inte gjorde något större intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar