söndag 6 februari 2022

The Spanish love deception, Elena Armas

Titel
: The Spanish love Deception
Serie: -
Författare: Elena Armas
Utgivningsår: 2021
Förlag: Simon & Schuster Audio
Sidor/tid: 14 timmar 33 minuter
Genre: Romance
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Scarlette Hayes

Handling:
A wedding in Spain. The most infuriating man. Three days to convince your family you're actually in love. . .

Catalina Martín desperately needs a date to her sister's wedding. Especially when her little white lie about her American boyfriend has spiralled out of control. Now everyone she knows – including her ex-boyfriend and his fiancée – will be there.

She only has four weeks to find someone willing to cross the Atlantic for her and aid in her deception. NYC to Spain is no short flight and her family won't be easy to fool. . . But even then, when Aaron Blackford – the 6'4", blue-eyed pain in the arse – offers to step in, she's not tempted even for a second. Never has there been a more aggravating, blood-boiling and insufferable man.

But Catalina is desperate and as the wedding gets closer the more desirable an option Aaron Blackford becomes. . .

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Boken börjar lite stapplande med en huvudkaraktär vid namn Catalina som är ganska otrevlig och långsint och som jag har väldigt svårt för. Aaron verkar ju inte heller särskilt kul, men verkar försöka lite iallafall. Varför han ens försöker vara trevlig eller hjälpa Catalina blir ganska oförsvarbart när hon beter sig som en riktig skit. Men historien måste ju börja någonstans tänker jag och fortsätter.

Sen byggs historien upp till ett trevligt vad-är-det-vi-håller-på-med-drama, lite mycket ältande och ytlighet med kroppsdelar som fokus istället för personlighet, men ändå så underhållande och så mycket uppbyggande av spänning mellan karaktärerna att jag tycker att boken är riktigt rolig.

Tills... det börjar droppa sexscener som gör att allt bara störtdyker. Vid det här laget kanske det har blivit ganska uppenbart för dem som råkat läsa några recensioner här att jag gillar inte sexscener, de överdetaljerade fullständigt osexiga tillställningar som faktiskt ibland får mig att vilja kräkas. I det här fallet får de mig dessutom att tycka sämre om karaktärerna ifråga. Jag kanske är pryd och borde helt enkelt inte läsa romanceböcker, eller så har man väldigt olika preferenser om vad som är "sexigt". Jag skulle hellre ha velat att författare lämnade mer till den egna fantasin, tack!
Sen börjar de kalla varandra Baby och hela historien känns fånig, särskilt när det skall verka så seriöst. 

Jag tycker att det fanns en bra grundhistoria som verkligen var min grej, den genomfördes bara på ett sätt som inte passade mig alls, med karaktärer jag inte tyckte om. Den vuxna Romancelitteraturen verkar helt enkelt inte vara för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar