söndag 6 juni 2021

Sammanfattning Maj

Lästa böcker i April:
  2 st. 

  • Skyward, Brandon Sanderson
  • Black Sun, Rebecca Roanhorse DNF
  • The Reluctant Queen, Sarah Beth Durst
Månadens utmaningsböcker:

Goodreadsutmaning: 29/52 

Goodreads Choice Awards 2020:
    Best Fiction
  • Midnattsbiblioteket, Matt Haig
  • Folk med Ångest, Fredrik Backman (läst innan)
  • American dirt, Jeanine Cummins
  • Vår bästa tid, Kiley Reid
  • Min mörka Vanessa, Kate Elisabeth Russel
  • The Glass Hotel, Emily st. John Mandel
  • Inte av denna världen, Yaa Gyasi
  • The Girl with louding voice, Abi Daré
  • Käre Edward, Ann Napolitano
  • Big Summer, Jennifer Weiner 

    Best Historical Fiction
  • Hjärtlinjer, Brit Bennett
  • Jane Austen society, Natalie Jenner
  • The Book of Longings, Sue Monk Kidd
  • De bortglömda namnens bok, Kristin Harmel
  • The Henna Artist, Alka Joshi
  • The Evening and the Morning, Ken Follet
  • Långt bortom havet, Isabel Allende
  • Magic Lessons, Alice Hoffman
  • The Book of Lost Friends, Lisa Wingate
  • The Pull of the Stars, Emma Donoghue

    Svenska Klassiker
  • Mina drömmars stad, Per Anders Fogelström
  • Ondskan, Jan Guillou
  • Jerusalem, Selma Lagerlöf
  • Nässlorna Blomma, Harry Martinsson
  • Utvandrarna, Vilhelm Moberg

Kommentar:
En sammanfattning som är tråkigare än vanligt blir det denna månaden. Jag fick precis ihop två böcker innan månaden tog slut. Egentligen två och en halv om man skall vara petig och desperat till att försöka höja siffran.

Black Sun började jag månaden med. Men den fick jag till slut ge upp, jag fastnade inte alls för nånting i den boken. Jag har en tanke om att ge den en ny chans någon gång när jag är i rätt stämning.

De andra två böckerna var hur bra som helst. Jag älskade både Sandersons Skyward och Durst forsättning på Queens of Renthia-serien. Så det berodde inte på att jag inte hade bra böcker, som jag knappt fick läst något. Kanske var det att jag hade fullt upp att lyssna på alla fåglar för att försöka få lite vårkänsla eller kanske fastnade jag i Hawaii Five-0 på Viaplay eller så var det bara en lässvacka. Oavsett anledning hoppas jag på mer läsning i Juni, gärna kombinerat med lite strandhäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar