måndag 22 juli 2024

The Reappearance of Rachel Price

Titel
: The Reappearance of Rachel Price
Serie: -
Författare: Holly Jackson
Utgivningsår: 2024
Förlag: Electric Monkey
Sidor/tid: 16 timmar 33 minuter
Genre: Thriller, Unga vuxna
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Sophie Amoss

Handling:
Lights. Camera. Lies.   

Eighteen-year-old Bel has lived her whole life in the shadow of her mom's mysterious disappearance. Sixteen years ago, Rachel Price vanished and young Bel was the only witness, but she has no memory of it. Rachel is gone, long presumed dead, and Bel wishes everyone would just move on.

But the case is dredged up from the past when the Price family agrees to a true crime documentary. Bel can't wait for filming to end, for life to go back to normal. And then the impossible happens. Rachel Price reappears, and life will never be normal again.

Rachel has an unbelievable story about what happened to her. Unbelievable, because Bel isn't sure it's real. If Rachel is lying, then where has she been all this time? And-could she be dangerous? With the cameras still rolling, Bel must uncover the truth about her mother, and find out why Rachel Price really came back from the dead . . . 

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Det här är en riktigt spännande och bra bok som är rätt skruvad måste jag säga. En ordentlig Thriller för unga vuxna och jag tror nog att denna är favoriten av de böcker jag lästa av samma författare (A good girl's guide to murder-serien och Five Survive)

Jag gillar konceptet att de filmar en true crime-dokumentär om familjen Price och Rachel som bara försvann för 16 år sedan. Det blir ett extra lager i berättelsen och inte bara en vanlig familjethriller. Det är faktiskt så att jag inte gillar en enda karaktär i boken förutom en assistent i filmteamet. Jag vet inte om det är tänkt att vara så eller om det bara är jag som är svårflörtad. Men trots mitt ogillande av de flesta filurer i boken är jag engagerad och MYCKET intresserad av hur det hela utvecklas. Så till den grad att jag struntar i vad jag borde göra (hushållsarbete) och istället lyssnar intensivt på boken. 

Slutet kanske inte är det bästa i boken, jag känner mig lite besviken, även om det inte är ett dåligt slut. Men jag måste erkänna att jag är väldigt nyfiken på vad författaren kommer komma ut med nästa gång. Det är en författare att hålla koll på.

Så, en lättläst, spännande och svårsläppt bok.

Du kanske också vill läsa om:

Jackson Holly Five survive 

Jackson Holly A good girl's guide to murder (A good girl's guide to murder #1) 

1 kommentar: