torsdag 11 juli 2024

DNF-böcker April-Juni 2024

Under april, maj och juni blev det tre böcker jag inte kom igenom. Alla tre för att de inte riktigt var de böcker jag förväntat mig.

The Swede, Robert Karjel
Här trodde jag att jag skulle få action men det hela var lite mer utdraget och ärligt talat ville jag hellre fortsätta lyssna på Jan Guillous Carl Hamiltonserie. Så då gjorde jag det istället.

A thief.

A prisoner.

A man who no longer exists.

At a remote military base on an island in the Indian Ocean, the FBI is trying to get a prisoner to confess. But the detainee, a suspect in an Islamist-inspired terrorist attack in the United States, refuses to talk.

Ernst Grip, a Swedish security officer, has no idea why he's been dispatched to New York City. The FBI agent he meets on arrival, Shauna Friedman, seems to know a little too much about him. And when he arrives at his real destination, the American authorities have just one question: Is their suspect a Swedish citizen?

In the process of uncovering the prisoner's true identity, Grip discovers the man's ties to a group of other suspects--a ruthless American arms dealer, a Czech hit man, a mysterious nurse from Kansas, and a heartbreakingly na ve Pakistani. The closer Grip gets to the truth, the more complicated the deception becomes. Who is real and who is leading a double life?

Tom Lake: A novel, Ann Patchett
Med denna boken var nog problemet att jag inte riktigt kollat upp den ordentligt. Den var vacker, någon rekommenderade den och jag hade sett den på Goodreads Choice Award, så jag provade den, men den var inte en bok ajg var sugen på just då.

It’s spring and Lara’s three grown daughters have returned to the family orchard. While picking cherries, they beg their mother to tell them the one story they’ve always longed to hear – of the film star with whom she shared a stage, and a romance, years before. Tom Lake is a meditation on youthful love, married love, and the lives parents lead before their children are born. Both hopeful and elegiac, it explores what it means to be happy even when the world is falling apart.

Kvinnor i vitt, Barabara Wood
Den här boken såg jag rekommenderas någonstans och gav mig på den, men upptäckte att jag var mer sugen på en annan bok och då denna inte riktigt fångat mig gav jag bara upp den. 

På en anrik läkarhögskola i Kalifornien möts de: Mickey, Sondra och Ruth. De är de enda kvinnorna i en årskull på närmare hundra studenter, och utbildningen domineras fortfarande av män. I den stenhårda konkurrensen söker de sig till varandra och det blir upptakten till en vänskap för livet. Vi får följa dem genom åren, kampen för att hävda sig, det dagliga slitet, besvikelserna och triumferna i yrkesliv och i kärlek. Framgångarna måste vinnas till ett pris som få kvinnor är villiga att betala, men i de svåraste stunderna upplever de hur värdefull och ovanlig deras vänskap är. Det ger dem mod och styrka att pröva nya vägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar