måndag 18 mars 2024

Burn for me, Ilona Andrews

Titel
: Burn for me
Serie: Hidden Legacy #1
Författare: Ilona Andrews
Utgivningsår: 2014
Förlag: HarperAudio
Sidor/tid: 12 timmar 46 minuter
Genre: Urban Fantasy, Romance, Vuxen
Språk: Engelska

Ljudbok
Inläsare: Renee Raudman

Handling:
Nevada Baylor is faced with the most challenging case of her detective career-a suicide mission to bring in a suspect in a volatile situation. Nevada isn't sure she has the chops. Her quarry is a Prime, the highest rank of magic user, who can set anyone and anything on fire. Then she's kidnapped by Connor "Mad" Rogan-a darkly tempting billionaire with equally devastating powers. Torn between wanting to run and wanting to surrender to their overwhelming attraction, Nevada must join forces with Rogan to stay alive. Rogan's after the same target, so he needs Nevada. But she's getting under his skin, making him care about someone other than himself for a change. And, as Rogan has learned, love can be as perilous as death.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte:
Vissa saker i den här boken gillar jag. Jag gillar att det är en kvinnlig detektiv som kämpar och säger ifrån. Jag gillar att hon står sin familj nära och att de älskar och tar hand om varandra även om de också har konflikter. Det hela utspelas i en intressant värld, Houston med en tvist, där man i samhället har en specifik hierarki och prominenta familjer.

Det som jag tycker är lite jobbigt är att jag inte riktigt får lära känna karaktärerna så att jag kan bry mig om vad som händer med dem. För även om boken har sina långsamma partier händer det en hel del, men jag känner inte riktigt att jag är med där i handlingen och är inte heller så investerad över hur det går. En sak som också stör mig är att man oftast inte får vara men Nevada i huvudet, hur hon tänker. Men när man väl får det så är det när hon funderar över de "fantastiska" manliga kropparna, på de två "onda" manliga karaktärerna i boken. Så väldigt irriterande. Jag antar att detta skall vara någon form av romantasy, men det klickar liksom inte. "Mad" Rogan är också ett väldigt fånigt namn som upprepas om och om igen, men det kanske bara är störande vid lyssnande på ljudboken.

Tydligen är det här första boken i en lång serie och jag kanske är tillräckligt nyfiken för att ge bok två en chans en dag.


Du kanske också vill läsa om:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar