fredag 8 april 2022

Vicious, V.E. Schwab

Titel
: Vicious
Serie: Villians #1
Författare: V.E. Schwab
Utgivningsår: 2013
Förlag: Titan books
Sidor/tid: 410 sidor
Genre: Science Fiction
Språk: Engelska


Handling:
Victor and Eli started out as college roommates-brilliant, arrogant, lonely boys who recognized the same sharpness and ambition in one another. A shared research interest in adrenaline, near-death-experiences, and seemingly supernatural events reveals an intriguing possibility: that under the right conditions, someone could develop extraordinary abilities. But when their thesis moves from the academic to the experimental, things go horribly wrong.

They become EOs, ExtraOrdinaries, leaving a body in their wake and turning on each other. Ten years later Victor has escaped from prison and is determined to get his revenge on the man who put him there, aided by a young girl with the ability to raise the dead. Eli has spent the years hunting down and killing every EO he can find, convinced that they are a crime against God, all except his sidekick, a woman whose power is persuasion and whom he cannot defy.

Armed with terrible power on both sides, driven by the memory of betrayal and loss, the arch-nemeses have set a course for revenge-but who will be left alive at the end?

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Efter att ha läst den här vilket är andra boken från samma författare kan jag bara konstatera att jag har väldigt svårt för hennes skrivsätt. Jag får inget flyt i läsningen och får många gånger backa tillbaka för att förstå vad jag läst. Många meningar är onödigt långa och innehåller spretande information och för mig blir det störande när jag läser. Med det sagt tycker jag ändå att historien är lite kul och spännande. Inget jag älskar, men det är ändå intressant att läsa om antihjältar, lite som boken Hench som jag läste för ett tag sedan.

Eftersom det är karaktärer som, när de fått extra ordinära styrkor väljer att döda och förgöra så kan man ju förstå att karaktärerna inte är älskvärda. Men det är ändå intressant att se hur de tänker och agerar. De olika kapitlen är från olika delar av en tidlinje och det känns ibland förvirrande och frustrerande när det hoppar fram och tillbaka.

Kort sagt är det en spännande och intressant berättelse som är berättad på ett sätt som jag har lite svårt för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar