söndag 1 januari 2023

Sammanfattning December



Lästa böcker i December: 6 st. 

  • Utlämnad, Ragnar Jónasson
  • En svärm av tusen bin del 2, Diana Gabaldon
  • To best the boys, Mary Weber
  • Svart som natten, Ann Cleeves
  • The Hawthorne Legacy, Jennifer Lynn Barnes
  • Vita nätter, Ann Cleeves

Goodreadsutmaning: 71+(6DNF)/52 
Tid lyssnat:  62h  50min
Sidor läst:  352 

Månadens tema
📚 Köp helt nya böcker och läs📚
  • Good Girl, Bad Blood, Holly Jackson
  • The Hawthorn Legacy, Jennifer Lynn Barnes
  • To Best the Boys, Mary Weber
  • For the Throne, Hannah Whitten
Kommentar:

Jag ville läsa en vintrig bok och valde Utlämnad av Ragnar Jónasson eftersom jag gillat andra böcker av honom. Den utspelar sig på Island under en vinterstorm. Den var ok, men den fick mig inte att känna så mycket, vare sig för karaktärerna eller miljön.
 
Fortsättningen på Frasers liv var precis som man kan förvänta sig så här långt in i bokenserien. Och det var trevligt att fortsätta umgås med alla i En svärm av tusen bin del 2 av Diana Gabaldon.

To best the boys av Mary Weber har ett omslag som drog mig in och en handling som verkade väldigt mystisk och spännande. Boken var bra men hade vunnit på att ge mer. Djupare karaktärer och mer känsla och miljö.

I december började jag på böcker av den väl kända författaren Ann Cleeves. Svart som natten är första boken i serien om polisen Jimmy Perez som bor på Shetlandsöarna. En kriminalroman helt i min smak så jag gav mig genast på Vita nätter som är andra boken i serien och jag gillade dem båda två.

The Hawthorne Legacy av Jennifer Lynn Barnes har jag väntat ett år på att få läsa då jag väntat på rätt omslag på boken. Den är fortsättningen på The Inheritance games som handlar om ett stort arv som går till en okänd fattig flicka och den dödes lekar, spel och mysterier som han får de andra familjemedlemmarna att delta i för att försöka nysta upp varför han gjorde som han gjorde. Väldigt snabb och kul läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar