tisdag 10 januari 2023

Tisdagstrion v.2 - Böcker jag inte hann med under 2022


Det är nytt år och tisdagstrion från Ugglan & Boken fortsätter som vanligt (som tur är) Som start detta året skall vi lista: Tre böcker jag inte hann med under 2022
Det är bara att plocka fram de titlar jag inte hann med under december, men hoppas kunna få läst nu i Januari.

Good Girl, Bad Blood, Holly Jackson
Fortsättningen på A good girls guide to murder ligger här hemma och väntar på att bli läst. Första boken var riktigt bra så jag har höga förväntningar på denna.

Pip Fitz-Amobi is not a detective anymore.
With the help of Ravi Singh, she released a true-crime podcast about the murder case they solved together last year. The podcast has gone viral, yet Pip insists her investigating days are behind her.
But she will have to break that promise when someone she knows goes missing. Jamie Reynolds has disappeared but the police won’t do anything about it. And if they won’t look for Jamie then Pip will, uncovering more of her town’s dark secrets along the way& and this time EVERYONE is listening.
But will she find him before it’s too late?


For the Throne, Hannah Whitten
Detta är också en fortsättning på en bok jag läste förra året, For the Wolf. En mörk fantasy som jag faktiskt är lite osäker på. Det känns som historien kommer spåra ut och ta vändningar jag inte önskar, men det återstår att se.

The First Daughter is for the Throne

The Second Daughter is for the Wolf...

Red and the Wolf have finally contained the threat of the Old Kings but at a steep cost. Red's beloved sister Neve, the First Daughter is lost in the Shadowlands, an inverted kingdom where the vicious gods of legend have been trapped for centuries and the Old Kings have slowly been gaining control. But Neve has an ally, though it's one she'd rather never have to speak to again: the rogue king Solmir.

Solmir wants to bring an end to the Shadowlands and he believes helping Neve may be the key to its destruction. But to do that, they will both have to journey across a dangerous landscape in order to find a mysterious Heart Tree, and finally to claim the gods' dark, twisted powers for themselves.


Kyssfaktorn, Helen Hoang
Jag önskade något lättläst och hade sett en del rekommendationer på denna. Nu när jag läser vad den faktiskt handlar om blir jag dock lite skeptisk. 

Det är dags för Stella att stadga sig. Det tycker i alla fall hennes mamma, som är sugen på att få barnbarn. Men man och barn är inte särskilt lockande för en framgångsrik och förmögen kvinna som Stella, som också råkar ha aspergers. Att analysera data är enkelt, men att dejta är knepigt. För att komma över sin brist på dejtingerfarenhet anlitar Stella en manlig eskort som ska lära henne hur man blir en bra flickvän.Michael kämpar med räkningarna för sin mammas tuffa cancerbehandling och tjänar extra pengar en kväll i veckan genom att arbeta som eskort. Han träffar aldrig en kund mer än en gång, men när Stella undrar om han kan bli hennes lärare är han frestad att frångå sina principer.Ju mer tid de tillbringar tillsammans, desto mer faller Michael för den avväpnande och blixtrande intelligenta Stella. Och Stella får lära sig att kärlek inte är någon enkel ekvation.

18 kommentarer:

  1. Snygga omslag på tre böcker jag inte hade hört talas om. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. Tre nya böcker för mig, förhoppningsvis spännande att läsa.

    SvaraRadera
  3. Bara böcker som jag inte känner till 😲

    SvaraRadera
  4. Jackson blir jag lite sugen på! Önskar dig ett bra läsår!

    SvaraRadera
  5. Jackson blir jag lite sugen på. Önskar dig ett bra läsår!

    SvaraRadera
  6. helt okända titlar för mig. omslagen ser närbesläktade ut

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen en skiftande trio.

    SvaraRadera
  8. Nya böcker för mig. Tack för tips

    SvaraRadera
  9. Kyssfaktorn verkar annorlunda och spännande. Tack för tips!

    SvaraRadera
  10. Tack för trevliga tips. Fina på utsidan.

    SvaraRadera
  11. Oj, de var nya för mig alla tre. Gillar omslaget på den mittersta.

    SvaraRadera
  12. Kyssfaktorn har jag läst på engelska och A Good Girls Guide To Murder har jag lyssnat på. Riktigt bra böcker.

    SvaraRadera
  13. Good Girl, Bad Blood håller jag på med just nu :)

    SvaraRadera
  14. Jag läste också A good girl's guide to murder, och jag gillade den. Fortsättningen har jag också oläst.

    SvaraRadera
  15. Inte heller jag känner till dina böcker. :)

    SvaraRadera
  16. Det låter som riktigt intressanta böcker, alla tre.

    SvaraRadera