tisdag 2 augusti 2022

Sammanfattning Juli

Lästa böcker i Juli: 8 st. 

  • Sucka mitt hjärta men brist dock ej, Mark Levengood
  • En sommar i York, Lucy Diamond
  • Söta, röda sommardrömmar, Christoffer Holst
  • Uppstigningens brunn del 2, Brandon Sanderson (omläsning)
  • Solsken och parmesan, Christoffer Holst
  • Kär i karriären, Christina Lauren
  • The Ember Blade, Chris Wooding
  • Det lilla bageriet på strandpromenaden, Jenny Colgan
Goodreadsutmaning: 48+(2DNF)/52 
Tid lyssnat: 48 h 15 min
Sidor läst:  1696

Månadens tema
📚 Sommarböcker📚
  • Det lilla bageriet på strandpromenaden, Jenny Colgan
  • Den lilla bokhandeln runt hörnet, Jenny Colgan
  • Kär i Karriären, Christina Lauren
  • En sommar i York, Lucy Diamond
  • Söta, röda sommardrömmar, Christoffer Holst
  • Solsken och Parmesan, Christoffer Holst

Kommentar:
Det blev en riktig läsmånad igen och trots att jag hade en svacka mot slutet då det inte blev läst så mycket har jag fått med alla böcker på utmaningen och lite till.

Mark Levengoods bok började jag månaden med. Vilken bra start. Hans böcker verkar vara små lyckopiller och Sucka mitt hjärta men brist dock ej var inget undantag.Trots att det är ganska melankoliskt emellanåt lämnar man boken med en härlig måbrakänsla ändå.

Omläsningen av Uppstigningens brunn del 2, var väldigt positiv och den var bättre än jag mindes den.

På något sätt hamnade jag i fantasyfeeling och tog tag i den enorma boken The Ember Blade av Chris Wooding och efter en seg start var den en härlig upplevelse.

En annan härlig upplevelse var månadens sista bok, Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan. Precis som den lilla Bokhandeln runt hörnet var den stämningsfull och gullig. Jag måste läsa mer av henne.







Mellan dessa fantastiska böcker läste jag ett gäng som var ganska meh... eller helt okej men inget jag kommer komma ihåg särskilt länge.⬇
En sommar i York, Lucy Diamond handlade inte om det den ser ut att handla om.
Söta, röda sommardrömmar av Christian Holst fick jag ingen riktig feeling för.
Solsken och Parmesan av samma författare hade en kul tvist med matlagningskurs, men dansbandsbiten blev fånig och kärleken kändes inte.
Kär i karriären av Christina Lauren hade en bra ide, men uppenbarligen gillar jag inte deras sätt att försöka skriva om romanser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar