söndag 5 september 2021

Sammanfattning Augusti

Lästa böcker i Augusti:  6 st. 

Månadens utmaningsböcker:

Goodreadsutmaning: 49/52 

Goodreads Choice Awards 2020:
    Best Fiction
  • Midnattsbiblioteket, Matt Haig
  • Folk med Ångest, Fredrik Backman (läst innan)
  • American dirt, Jeanine Cummins
  • Vår bästa tid, Kiley Reid
  • Min mörka Vanessa, Kate Elisabeth Russel
  • The Glass Hotel, Emily st. John Mandel
  • Inte av denna världen, Yaa Gyasi
  • The Girl with louding voice, Abi Daré
  • Käre Edward, Ann Napolitano
  • Big Summer, Jennifer Weiner 
    Best Historical Fiction
  • Hjärtlinjer, Brit Bennett
  • Jane Austen society, Natalie Jenner
  • The Book of Longings, Sue Monk Kidd
  • De bortglömda namnens bok, Kristin Harmel
  • The Henna Artist, Alka Joshi
  • The Evening and the Morning, Ken Follet
  • Långt bortom havet, Isabel Allende
  • Magic Lessons, Alice Hoffman
  • The Book of Lost Friends, Lisa Wingate
  • The Pull of the Stars, Emma Donoghue

    Svenska Klassiker
  • Mina drömmars stad, Per Anders Fogelström
  • Ondskan, Jan Guillou
  • Jerusalem, Selma Lagerlöf
  • Nässlorna Blomma, Harry Martinsson
  • Utvandrarna, Vilhelm Moberg

Kommentar:
I Augusti läste jag enbart 120 sidor, men å andra sidan lyssnade jag på bok i ca 60 timmar. De där 120 sidorna jag läste var i boken Ett eget rum av Virginia Woolf, de var bra sidor med mycket tänkvärt, men de var svåra och tröga att komma igenom.

Bäst denna månaden var utan tvekan Som man sår av Hans Rosenfeldt & Michael Hjorth. Sebastian Bergman och hans före detta kollegor på Riksmord var tillbaka med besked.

Resten av böckerna var helt okej, men inget som sticker ut och böcker jag förmodligen kommer att glömma ganska snart. Jag hoppas på starkare böcker som lämnar större avtryck i September.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar