söndag 25 april 2021

Strandläsning, Emily Henry

Titel
: Strandläsning
Serie: -
Författare: Emily Henry 
Utgivningsår: 2020
Förlag: Lavender Lit Ljudbok
Sidor/tid: 11 timmar 6 minuter
Genre: Romance
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Ella Schartner

Handling:
En romanceförfattare som inte längre tror på kärleken och en litterär författare som tappat inspirationen antar en utmaning som kan komma att förändra allt de tidigare trott om lyckliga slut.

Augustus Everett är en hyllad romanförfattare. January Andrews skriver bästsäljande romanceböcker. De är varandras raka motsatser.

Faktum är att det enda de har gemensamt är att de bor grannar, i varsitt strandhus, och har drabbats av skrivkramp. Det vill säga tills de en kväll antar en utmaning: Augustus ska tillbringa sommaren med att skriva något romantiskt och January ska skriva nästa stora amerikanska roman. Hon ska lära honom allt hon kan om romantiska komedier och han ska låta henne intervjua överlevare från en sekt. Inga problem. Båda kommer att skriva klart sina böcker och ingen kommer att bli förälskad. Inte alls.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
För att sammanfatta min åsikt om den här boken väldigt kort; så är det en kul handling om man tar bort själva romance-delen.

Två författare som har skrivkramp, som utmanar varandra, hjälper varandra och blir vänner. Med en bakgrund av att råka bli grannar vid en sjöstrand i en småstad i USA. Ett jättebra koncept tycker jag, intressant och lite feelgood, ända tills... de börjas funderas på utseende, kroppskontakt och utbyte av kroppsvätskor. Djup suck... var det nödvändigt? Inte lyckas jag känna av attraktionen dem emellan heller, den blir bara jobbig och pinsam för mig. Missförstånd och utebliven kommunikation är också något jag inte gillar att läsa om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar