söndag 31 januari 2021

Mistletoe and Mr. Right, Sarah Morgenthaler

Titel
: Mistletoe & Mr Right
Serie: Moose Springs, Alaska #2
Författare: Sarah Morgenthaler
Utgivningsår: 2020
Förlag: Tantor Audio 
Sidor/tid: 12 timmar 5 minuter
Genre: Romance
Språk:  Engelska

Ljudbok
Inläsare: Elise Arsenault

Handling:
Lana Montgomery is everything the quirky small town of Moose Springs, Alaska can't stand: a rich socialite with dreams of changing things for the better. But Lana's determined to prove that she belongs...even if it means trading her stilettos for snow boots and tracking one of the town's hairiest Christmas mysteries: the Santa Moose, an antlered Grinch hell-bent on destroying every bit of holiday cheer (and tinsel) it can sink its teeth into.

And really...how hard could it be?

The last few years have been tough on Rick Harding, and it's not getting any easier now that his dream girl's back in town. When Lana accidentally tranquilizes him instead of the Santa Moose, it's clear she needs help, fast...and this could be his chance to finally catch her eye. It's an all-out Christmas war, but if they can nab that darn moose before it destroys the town, Rick and Lana might finally find a place where they both belong...together.

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Den här boken utspelar sig i Alaska, det var den enkla anledningen till att jag lyssnade på den. Förra året läste jag två böcker som utspelade sig där och det var två av de bästa böckerna 2020. Mycket beroende på naturupplevelserna som gav så mycket till handlingen.

I den här boken fanns älgar, snö och berg, men det kunde nästan lika gärna ha utspelat sig i norra Sverige, för mer distinkt känsla fanns inte när det gällde platsen. Karaktärerna och handlingen kändes sådär, det var inget som fångade mig direkt. Oftast tycker jag inte det är intressant när det handlar om extremt rika och framgångsrika människor. Det ligger långt utanför vad som fascinerar mig, det där med att tjäna en massa pengar och skapa sig ett namn. 

Lana är just framgångsrik, snygg och har mycket pengar, vilket gör henne ganska tråkig i mina ögon. Att hon sedan träffar en man, som naturligtvis inte vill ha henne för hennes pengar, utan istället för att hon är så otroligt snygg, som är minst lika illa. Känslan av romantik infinner sig inte när intresset nästan helt baseras på den andres utseende. Så ytligt och utan känsla. 

Det tar sig visserligen lite mot slutet och djupnar en del, men det här var inget som nådde mig och jag kommer inte läsa fler böcker i den här serien. Det är ju lite tråkigt när det mest positiva man kan komma på om en bok är att den INTE innehåller några detaljerade sexscener. 

Boken är helt okej, men bara inget för mig,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar