fredag 29 november 2019

En oskyldig kvinna, Amy Lloyd

Titel: En oskyldig kvinna
Originaltitel: The Innocent wife
Serie: -
Författare: Amy Lloyd
Utgivningsår: 
Förlag: Lind & Co
Sidor/tid: 9 timmar 32 minuter
Genre: Spänningsroman
Språk: Svenska

Ljudbok
Inläsare: Gunilla Leining

Handling:
Trettioettåriga Samanthas liv ser ut som de flesta andras, till den dagen då hon ser ett tv-program om Dennis Danson. Han sitter inne, dömd till döden för det brutala mordet på en ung flicka i Red River County i Florida för över 20 år sedan.
Hennes intresse växer snabbt till besatthet. Dennis orättvisa öde ska belysas i en true crime-dokumentär och Samantha, som så många andra, tror på hans oskuld. Hon börjar brevväxla med Dennis och det uppstår en alldeles speciell attraktion dem emellan. Utan att fundera reser Samantha till fängelset.
Hon faller för Dennis charm och trots alla hinder gifter de sig. När fallet tas upp igen och han slutligen friges verkar det som att det inte längre finns några hinder för deras lyckliga framtid ihop.
Men så småningom börjar aningar och misstankar gnaga på Samantha. Dennis förändras och hans beteende skrämmer henne. Snart befinner sig hon på en farlig upptäcktsfärd bland indicier och mörka hemligheter.

Mina tankar:
Det här var inte min genre alls men jag blev rekommenderad den av en vän. Jag har svårt för karaktärerna, för beslut de tar, för hur de beter sig. Jag har problem med handlingen över huvud taget faktiskt. Det roar mig inte att läsa om dem och jag är inte intresserad av att veta hur man tänker i den situationen de befinner sig. Författaren gräver sig inte ner i karaktärernas psyken heller för den delen, utan det hela hålls på en ganska grund nivå. 

En oskyldig kvinna var inget för mig, för irriterande och glättig.

Betyg: 1,5/5




Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar