onsdag 28 februari 2018

Sammanfattning Februari



Lästa böcker i Februari: 12 st
Genomsnittligt betyg: 3,375

Månadens utmaningsböcker:
  • Boktolva: 2/12 Totalt: 5/12
  • Kaosutmaningen: 6/35 (20) Totalt: 12/35
  • Lyssningsutmaning: 0/12 (6) Totalt: 1/12
  • 6 klassiker på 6 månader: 1/6 Totalt 2/6
  • Hyllvärmare: 1/6 Totalt: 1/6
  • Goodreadsutmaning: 22/52
Ljudböcker: 6 st
Nya författare (för mig): 5 st
Påbörjade serier: 0 st
Avslutade serier: 1 st
Månadens bästa bok: Love, Life and the List
Månadens överraskning: Dracula
Månadens karaktär: Dimitri (Vampire Academy)
Månadens romans: Abby & Cooper (Love, Life and the List)

Mina tankar:
Februari gick galet fort. Imorgon är det redan Mars, en vårmånad. Våren ser dock ut att dröja ett bra tag här på västkusten, då SMHI förutspår minusgrader så långt prognosen sträcker sig.
Läsandet i februari då, hur gick det med det. Just nu läser jag mycket böcker som "bara" är okej. Inte för att jag klagar på det, de är ju inte dåliga, men jag får heller ingen större kick eller läsglädje av dem. Trots det har jag fått läst ovanligt mycket. Både betat av lite recensionsexemplar och slukat en hel serie. Dessutom klämt en och samma klassiker på tre olika sätt. Dracula som Graphic Novel och som ljudbok och som film. Filmversionen var Coppolas från 1992 och jag gillade den inte alls. Jag önskar faktiskt att jag låtit bli den då den förstörde intrycken och bilderna från boken. Den var överdramatiserad och översexualiserad och försökte förklara saker som inte fanns i boken. Inget för mig. 
Igår kom första paketet från beställningar från bokrean. Vilken lycka att öppna det paketet!!! Massor av böcker jag verkligen vill läsa, vi får se om jag hinner med några redan i mars.

2 kommentarer:

  1. Det blev ett härligt gäng för din del!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev det. Ganska mörka böcker inser jag nu när jag tittar på dem.

      Radera