söndag 1 mars 2020

Sammanfattning Februari


Lästa böcker i Februari:  7 st.

Genomsnittligt betyg: 3,4

Månadens utmaningsböcker:
  • Kaosutmaningen: 4/40 (totalt 8/40) 
  • Goodreadsutmaning: 12/52 
  • Goodreads Choice Awards 2019:
  • Fiction ☑️ Normala människor, Sally Rooney 2/3
    Best Mystery & Thriller ☑️ Min syster, seriemördaren, Oyinkan Braithwaite. 3/5
    Best Historical Fiction ☑️ Nickelpojkarna, Colson Whitehead 3/5
    Best Fantasy
    Best Romance ☑️ The Unhoneymooners, Christina Lauren 2/5
    Science Fiction☑️ The Deep, Rivers Salomon  2/5
    Best Horror
    Debut Nobel☑️ Min syster, seriemördaren, Oyinkan Braithwaite. 3/5
    Young Adult Fiction
    Best Young Adult Fantasy

Ljudböcker:  4 st
Nya författare (för mig):  3 st
Påbörjade serier: 0 st
Avslutade serier: 1 st
Månadens bästa Roman: The Hand on the Wall, Maureen Johnson
Månadens överraskning: Ensam på Mars, Andy Weir
Månadens äventyr: -

Mina tankar om...
Februari är årets kortaste månad, om än en dag längre i år, ändå lyckas jag oftast få läst en hel del under denna månad. Så även i år, ingen rekordmånad, men ändå sju böcker och jag känner att det är lite kul att läsa och lyssna trots att böckerna inte når ända fram. Något som i stort sett nådde ända fram var avslutningen på Maureen Johnsons trilogi. Jag blir bara lycklig över att läsa sådant jag faktiskt gillar fullt ut.

En överraskning var att Ensam på Mars höll så bra för en omläsning, det hade jag faktiskt inte trott. Men när jag läste den inför en bokcirkel, var den minst lika spännande som jag kom ihåg den.

Goodreads Choice Awardsutmaningen går framåt, tyvärr verkar det ju inte riktigt vara böcker i min smak men det är lite kul att ha läst dem och ha lite koll iallafall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar