onsdag 26 februari 2020

Tower of Dawn, Sarah J. Maas

Titel: Tower of Dawn
Originaltitel: Tower of Dawn
Serie: Throne of Glass #6
Författare: Sarah J Maas
Utgivningsår: 2017
Förlag: Bloomsbury 
Sidor/tid: 658 sidor
Genre: Fantasy
Språk: Engelska


Handling:
Chaol Westfall has always defined himself by his unwavering loyalty, his strength, and his position as the Captain of the Guard. But all of that has changed since Aelin shattered the glass castle, since Chaol's men were slaughtered, since the King of Adarlan spared him from a killing blow, but left his body broken. Now he and Nesryn sail for Antica - the stronghold of the southern continent's mighty empire and of the legendary healers of the Torre Cesme. It's Chaol's one shot at recovery, and with war looming back home, Dorian and Aelin's survival could depend on Chaol and Nesryn convincing Antica's rulers to ally with them. But what they discover there will change them both - and be more vital to saving Erilea than they could have imagined.

Mina åsikter:
Karaktärer: 3/5
Handling: 2/5
Världsbygge: 4/5
Intressant: 3/5
Mitt nöje: 3/5

Snabb sammanfattning av vad jag tyckte
Undrar om jag har börjat tröttna på Maas böcker, det har ju blivit en del de senaste åren. Eller var den här bara ett litet trött mellanspel innan själva finalen på serien? Jag vet faktiskt inte, men den här kändes rätt utdragen. Dessutom störde jag mig på vissa upprepningar om hur någon säger långa meningar genom att snudda den andre med handen, lite kräkvarning där. 
Sen fanns det gnälliga karaktärer, snabba byten av partner, magisk läkning av förlamning om än vääääldiiiiigt utdraaaagen sådan (alltså läkningen, inte förlamning) , manliga muskulösa bringor och andra hudpartier, sexeggande droger, och alldeles för lite äventyr gjorde dessa 658 sidor väldigt långa. Men det glimmar till ibland när det verkligen händer något och då går läsningen som på räls. Men inte tillräckligt för att boken inte skall kännas för lång.  
⭐⭐⭐




Går att köpa på Adlibris.comBokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar