söndag 5 december 2021

Sammanfattning November

Lästa böcker i November: 5 st. 

  • Fable, Adrienne Young
  • Frankenstein, Mary Shelley (omläsning)
  • An extraordinary union, Alyssa Cole 25 % DNF
  • Jägarinnan, Kate Quinn
  • A dark inheritance, Chris D'Lacey 50% DNF
  • Defy, Sara B. Larson
  • Fängelseflykten, Oskar Källner och Karl Johnsson

Månadens utmaningsböcker:

Goodreadsutmaning: 68/52 

Goodreads Choice Awards 2020:
    Best Fiction
  • Midnattsbiblioteket, Matt Haig
  • Folk med Ångest, Fredrik Backman (läst innan)
  • American dirt, Jeanine Cummins DNF
  • Vår bästa tid, Kiley Reid
  • Min mörka Vanessa, Kate Elisabeth Russel
  • The Glass Hotel, Emily st. John Mandel DNF
  • Inte av denna världen, Yaa Gyasi
  • The Girl with louding voice, Abi Daré
  • Käre Edward, Ann Napolitano
  • Big Summer, Jennifer Weiner 
    Best Historical Fiction
  • Hjärtlinjer, Brit Bennett
  • Jane Austen society, Natalie Jenner
  • The Book of Longings, Sue Monk Kidd
  • De bortglömda namnens bok, Kristin Harmel
  • The Henna Artist, Alka Joshi
  • The Evening and the Morning, Ken Follet
  • Långt bortom havet, Isabel Allende
  • Magic Lessons, Alice Hoffman
  • The Book of Lost Friends, Lisa Wingate
  • The Pull of the Stars, Emma Donoghue

    Svenska Klassiker
  • Mina drömmars stad, Per Anders Fogelström
  • Ondskan, Jan Guillou
  • Jerusalem, Selma Lagerlöf
  • Nässlorna Blomma, Harry Martinsson
  • Utvandrarna, Vilhelm Moberg

Kommentar:
Det blev inte jättemycket läst i november. Jag har fortsatt svårt att hitta något som intresserar och läs-svackan gör att jag knappt vågar mig på böcker jag sett fram emot. För att risken finns att jag kommer rata dem bara för att det går så trögt med läsningen. Två böcker blev DNFade denna månaden, resten tyckte jag faktiskt riktigt bra om. 

Frankenstein var en omläsning för mig och skulle läsas inför bokcirkeln jag är med i. Den var nästan bättre nu andra gången jag läste den, vilket känns kul.

Fable var en positiv överraskning och jag fastnade i äventyren i den. En ensam stark tjej som står för enorma utmaningar. Dessutom fanns det pirater med i boken, så det var ju kul.

En bok som också tog mig med storm var Jägarinnan. Det är andra boken av Kate Quinn som jag läst i år och jag inser att jag borde läsa mer av henne. 

Sen gav jag mig äntligen på Fängelseflykten som jag längtat efter. Böckerna i den serien har ju inte mig som mågrupp, men ändå är jag väldigt fascinerad över denna sci-fi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar